زمان انتشار : ۱۶ مهر ,۱۳۹۸ | ساعت : 13:32 | کد خبر : 6444 |
, , ,

پیش‌بینی | علاءالدین بروجردی: احتمال بازنگری در روابط دو کشور ایران و عربستان

شفقنا آینده- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه احتمال تغییر رابطه ایران و عربستان وجود دارد، اظهار کرد: اگر آنها در داشتن رابطه خوب و تغییر روش در منطقه، جدی هستند ما هم آمادگی داریم که در رابطه خودمان با این کشور بازنگری داشته باشیم.

علاءالدین بروجردی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در رابطه با آینده رابطه ایران و عربستان گفت: تا زمانی که عربستان از کج راهی که در خصوص کشور یمن اتخاذ کرده است خارج نشود و دست از کشتار بی رحمانه مردم مظلوم این کشور بر ندارد اتفاق خاصی در رابطه ایران و عربستان رخ نخواهد داد.

او در ادامه افزود: حملات عربستان به یمن و کشتار هزاران انسان بی گناه زخمی بر پیکره امت اسلامی است که عربستان باید هر چه سریع تر خودش را از این باتلاق نجات دهد و جمهوری اسلامی ایران هم این آمادگی را دارد که به این اتفاق کمک کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در صورت تغییر روش عربستان آماده بازنگری در سیاست‌های خود است خاطرنشان کرد: اگر آنها در داشتن رابطه خوب و تغییر روش در منطقه، جدی هستند ما هم آمادگی داریم که در رابطه خودمان با این کشور بازنگری داشته باشیم.

بروجردی در جواب این سوال که چقدر احتمال تغییر مواضع عربستان و بازنگری در رابطه دو کشور وجود دارد گفت: در عالم سیاست همه چیز محتمل است و تغییر رابطه در صورت تغییر سیاست‌های عربستان وجود دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.