زمان انتشار : ۱۹ خرداد ,۱۳۹۷ | ساعت : 04:18 | کد خبر : 5712 |
,

آگاهی ۷۹ درصد مردم خاورمیانه از تاثیر پسماندهای موادغذایی

شفقنا نظرسنجی- تحقیقات نشان می دهد مردم خاورمیانه از تاثیر زباله های مواد غذایی بیشتر آگاه شده اند.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، جدیدترین مطالعه یوگاو نشان می دهد ۷۹ درصد از پاسخ دهندگان از تاثیر زباله های مواد غذایی در طول ماه رمضان آگاهی دارند.
طبق یک نظرسنجی جدید که توسط شرکت دنفوس انجام شده است، اکثریت قریب به اتفاق ساکنان امارات متحده عربی، مصر و عربستان سعودی تاثیر زباله های مواد غذایی را درک می کنند و اقداماتی را برای کاهش پسماند مواد غذایی خود انجام می دهند.
براساس نتایج یک نظرسنجی که توسط یوگاو در ماه می انجام شد، ۸۳ درصد از ساکنان سراسر این سه کشور از تاثیر زیست محیطی زباله های مواد غذایی آگاهی دارند، درحالیکه از این تعداد ۷۷ درصد از آن ها اقدامات لازم را انجام می دهند.
زباله های مواد غذایی در خاورمیانه در سال های اخیر به دلیل افزایش شدید تعداد هتل ها و رستوران ها در منطقه افزایش یافته است.
تنها در عربستان سعودی، تخمین زده شده که تاثیر اقتصادی زباله های مواد غذایی ۱۳.۳ میلیارد دلار در سال است، در حالی که در امارات متحده عربی، ۴۰ درصد زباله کل کشور از مواد غذایی است.
عادات مصرف غذایی در خاورمیانه یکی از مهم ترین موارد در جهان است و این امر تاثیر قابل توجهی بر محیط زیست جهانی دارد. این تاثیر به دلیل دفن زباله های پر از فاضلاب و یا انتشار گاز های گلخانه ای در نتیجه زباله های مواد غذایی است.
در سراسر منطقه ابتکارات متعددی برای مقابله با مساله مواد غذایی صورت گرفته است. برای مثال، در امارات متحده عربی، دبی قصد دارد اولین شهر در منطقه باشد تا از طریق راه اندازی بانک غذای امارات متحده عربی از زباله های مواد غذایی جلوگیری کند.
در میان پاسخ دهندگان به این پژوهش، ۷۹ درصد گفتند به واسطه فعالیت های صرفه جویی در غذا در طی ماه رمضان توجه بیشتری به پسماند های غذایی دارند، به طوریکه ۶۸ درصد این افراد وقتی به رستوران می روند اغلب مابقی غذای خود را به خانه می برند و ۸۳ درصد از آن ها اگر فرصتی پیش آید، باقی مانده غذای خود را به افراد بی بضاعت می دهند.
نتایج این نظرسنجی بسیار مثبت ارزیابی می شود زیرا ثابت می کند روند توجه به خسارت هایی که به واسطه فعالیت های مختلف در خاورمیانه به محیط زیست وارد شده، در این منطقه آغاز شده است.
انتهای پیام
POLLS.SHAFAQNA.COM
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.