زمان انتشار : ۱۳ فروردین ,۱۳۹۷ | ساعت : 11:17 | کد خبر : 5515 |

کدام بخش از اقتصاد ایران بیش‌ترین شاغل را دارد؟

شفقنا نظرسنجی- براساس اطلاعات مرکز آمار ایران، در پاییز پارسال حدود ۱۱.۶ میلیون نفر از جمعیت ۲۳.۳ میلیونی کشور در بخش خدمات مشغول به کار بوده‌اند و به این ترتیب خدمات در اقتصاد ایران بیش از سایر بخش‌ها شغل ایجاد کرده است.

به گزارش شفقنا از ایسنا، اطلاعات مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در پاییز سال ۱۳۹۶ به ۱۱.۹ درصد رسیده ‌به این ترتیب ۰.۲ درصد نسبت به تابستان سال گذشته افزایش و ۰.۷ درصد نسبت به بهار آن سال افزایش داشته است.

نرخ بیکاری در پاییز ۱۳۹۶ معادل ۰.۳ درصد نسبت به پاییز سال گذشته افزایش یافته است.

همچنین مشارکت اقتصادی نیز در پاییز ۱۳۹۶ به ۴۰.۱ درصد رسیده که نسبت به تابستان سال گذشته ۰.۹ درصد کاهش و نسبت به بهار همان سال ۰.۵ درصد کاهش یافته است. نرخ مشارکت اقتصادی در پاییز ۱۳۹۶ نسبت به پاییز ۱۳۹۵ معادل ۱.۲ درصد افزایش یافته است.

لازم به ذکر است در پاییز سال ۱۳۹۶ کل جمعیت شاغل معادل ۲۳ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۱۶۷ نفر بوده است که نسبت به پاییز سال ۱۳۹۵ معادل ۹۵۷ هزار و۷۵۱ نفر رشد کرده که این میزان معادل ۴.۳ درصد می‌شود.

در این گروه جمعیت شاغل در کشاورزی، جنگل‌داری و ماهیگیری هم معادل چهار میلیون و ۱۵ هزار و ۵۵۶ نفر است که نسبت به پاییز سال قبل ۳.۸ درصد رشد کرده است.

در پاییز سال ۱۳۹۶ جمعیت شاغل در استخراج معادن هم ۱۹۳ هزار و ۷۸۶ نفر بوده‌اند که نسبت به سال قبل ۳۹.۴ درصد رشد کرده است.

در پاییز سال گذشته جمعیت شاغل در تولید صنعتی ۲۵۶ هزار  نفر شاغل بوده‌اند که نسبت به پاییز سال گذشته ۶.۸ درصد رشد داشته است.

در مدت مذکور، تامین برق، گاز، بخار و تهویه هوا ۱۷۲ هزار و ۸۲۴ شغل ایجاد کرده که رشد آن نسبت به مدت مشابه سال قبل خود صفر درصد بوده است.

همچنین آب‌رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و تصفیه هم ۱۳۶ هزار و ۳۶۴ شغل ایجاد کرده ورشد آن نسبت به سال قبل خود ۳۵.۱ درصد بوده است.

در پاییز سال گذشته بخش ساختمان سه میلیون و ۱۴۴ هزار و ۸۷۶ شغل ایجاد کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود ۲.۹ درصد رشد داشته است.

در مدت مذکور بخش خدمات نیز ۱۱ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۳ شغل داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۳ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.