زمان انتشار : ۱۳ فروردین ,۱۳۹۷ | ساعت : 10:54 | کد خبر : 5509 |

نیمی از انگلیسی‌ها نسبت به پیامدهای پسابرگزیت نگران هستند

شفقنا نظرسنجی- آخرین نتایج حاصل از نظرسنجی عمومی موسسه «بی.جی.ام» نشان می‌دهد: نیمی از مردم انگلیس، معتقدند که چند ماه پس از خروج از اتحادیه اروپا به لحاظ اقتصادی در وضعیت بدتری قرار خواهند گرفت.

به گزارش شفقنا از ایرنا، این نظرسنجی که یک سال مانده به خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا منتشر می‌شود، حاکی است: تنها یک‌چهارم مردم انگلیس نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی در دوره پسابرگزیت در کوتاه‌مدت امیدوار هستند.

نتایج تحقیقات دولت انگلیس درباره پیامدهای اقتصادی ناشی از خروج از اتحادیه اروپا که چندی پیش در رسانه‌های این کشور منتشر و خبرساز شد، نشان می‌دهد: انگلیس تحت هر شرایطی به لحاظ اقتصادی آسیب خواهد دید. این تحقیقات حاکیست: چنانچه انگلیس درباره آینده روابط اقتصادی‌اش با اتحادیه اروپا به توافق نرسد، متحمل خسارتی به مبلغ ۲۵ میلیارد پوند می‌شود.

نظرسنجی موسسه بی.جی.ام همچنین نشان می‌دهد: اکثر مردم انگلیس طرفدار ماندن در اتحادیه اروپا هستند و درک روشنی از زندگی خارج از این نهاد ندارند. بر اساس این نظرسنجی، ۵۳ درصد مردم انگلیس طرفدار ماندن در اتحادیه اروپا هستند و ۷۰ درصد معتقدند زندگی دوره پسابرگزیت برای آنها ملموس نیست.

این نظرسنجی در فاصله ۱۳ تا ۱۶ ماه مارس گذشته و از یک هزار و ۸۱۵ پرسش شونده در انگلیس به‌عمل‌آمده است.

بر اساس برنامه اعلام‌شده، انگلیس در تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۱۹ رسماً از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. مرحله اول مذاکرات برگزیت پس از ۶ ماه گفت‌وگوهای نفسگیر در دسامبر گذشته به پایان رسید و مرحله دوم مذاکرات برگزیت با محور مسائل تجاری و امنیتی به‌زودی آغاز خواهد شد.

دو طرف تلاش می‌کنند تا ماه اکتبر آینده درباره توافق برگزیت به تفاهم دست یابند تا پیش از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، این توافق را به تصویب پارلمان های اروپا و انگلیس برسانند.

انتهای پیام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.