زمان انتشار : ۲۹ دی ,۱۳۹۶ | ساعت : 12:08 | کد خبر : 5233 |

شانس بالای پوتین برای پیروزی در انتخابات آینده روسیه

شفقنا نظرسنجی- نتایج آخرین نظرسنجی در روسیه نشان می دهد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۷۳.۲ درصد آرای رای دهندگان را در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور به دست خواهد آورد.

به گزارش شفقنا از العالم، تازه ترین یافته های نظرسنجی مرکز سنجش افکارعمومی روسیه (وسیوم) که روز پنجشنبه انتشار یافت، حاکیست میزان حمایت مردم روسیه از پوتین افزایش یافته و در حالی که در ۲۷ دسامبر (ششم دی) پارسال ۷۱.۲ درصد پاسخ دهندگان به نظرسنجی ها آماده رای دادن به ولادیمیر پوتین بودند، این رقم اکنون به ۷۳.۲ درصد افزایش یافته است.

این نظرسنجی بین روزهای ۱۱ تا ۱۵ ماه ژانویه (۲۱ تا ۲۵ دی ماه) امسال از طریق تماس تلفنی صورت گرفته است و سه هزار نفر از شهروندان روس با سن ۱۸ سال به بالا در آن شرکت کرده و به یک سوال که اگر انتخابات ریاست جمهوری روسیه در روز یکشنبه هفته آینده برگزار شود به چه کسی رای خواهند داد، پاسخ دادند.

در این نظرسنجی پس از پوتین، ولادیمیر ژیرینفسکی و پاول گرودینین به ترتیب رهبر حزب لیبرال دمکرات روسیه و نامزد حزب کمونیست روسیه قرار گرفتند و ۶.۱ درصد پاسخ دهندگان گفتند که به این دو نفر رای خواهند داد.

بر اساس داده های نظرسنجی وسیوم، کسنیا سابچاک خبرنگار و نامزد غربگرای انتخابات ریاست جمهوری ۱.۲ درصد آرا را در انتخابات کسب می کند و ۰.۸ پاسخ دهندگان نیز گفتند که به گریگوری یاولینسکی رهبر حزب لیبرال یابلوکا رای خواهند داد.

۰.۶ درصد پاسخ دهندگان گفتند که برگه های انتخاباتی را پس از دریافت در حوزه انتخاباتی باطل می کنند و ۵.۶ درصد هم اصلا در انتخابات شرکت نمی کنند.

در نظرسنجی مرکز سنجش افکار عمومی روسیه ۵.۵ درصد پاسخ دهندگان از دادن جواب خودداری کردند.

انتخابات ریاست جمهوری روسیه روز ۱۸ ماه مارس ۲۰۱۸ (۲۷ اسفند ماه ۹۶) برگزار می شود.

مرکز نظرسنجی لواداسنتر روسیه که توسط این کشور به دلیل دریافت پول از خارج عامل خارجی محسوب می شود نیز به تازگی خبر داد که پوتین از بیشترین شانس برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری برخوردار است.

انتهای پیام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.