زمان انتشار : ۲۸ آذر ,۱۳۹۶ | ساعت : 14:23 | کد خبر : 5107 |

بیشتر روس ها نگاه بدی به غرب دارند

شفقنا نظرسنجی- نتایج آخرین نظرسنجی در روسیه نشان می دهد که اکثر روسها نسبت به آمریکا و اتحادیه اروپا دیدگاه بد و منفی دارند.

به گزارش شفقنا از ایرنا، نتایج نظرسنجی اخیر مرکز نظرسنجی عمومی ‘لواداسنتر’ را نشان می دهد که ۶۰ درصد شرکت کنندگان در آن، نسبت به آمریکا و سیاست های این کشور دیدگاه بدی دارند.

روزنامه کامرسانت با مقایسه نتایج این نظرسنجی با نتایج نظرسنجی پارسال نوشت: شمار افرادی که در روسیه دیدگاه منفی به آمریکا داشتند در سال گذشته ۴۹ درصد بود حال آنکه این آمار امسال افزایش یافته است.

۵۴ درصد از نظردهندگان نیز دیدگاه مشابهی به اتحادیه اروپا دارند و تعداد آنها که پارسال ۴۷ درصد بود، در نظرسنجی امسال رشد قابل توجه ای داشته است.

در نظرسنجی لوادا سنتر ۲۴ درصد گفتند که نسبت به آمریکا دیدگاه مثبت دارند و در مورد اتحادیه اروپا نیز این رقم ۲۸ درصد بود.

۶۶ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که از انزوای بین المللی روسیه نگران نیستند و ۶۸ درصد هم خاطرنشان کردند از تحریم های غرب علیه کشور خود ناراحت نیستند.

این نظرسنجی از اول تا پنجم ماه دسامبر(دهم تا چهاردهم آذر ماه ۹۶) با شرکت یک هزار و ۶۰۰ نفر از ۴۸ جمهوری و استان روسیه، صورت گرفته است.

روابط بین روسیه و آمریکا از سال ۲۰۱۴ به صورت چشمگیر رو به وخامت گذاشت چرا که آمریکا، روسیه را به مداخله در بحران اوکراین متهم کرد و با کمک متحدان غربی خود ازجمله اتحادیه اروپا چند بسته تحریم های اقتصادی و مالی را در مورد این کشور وضع کرد.

انتهای پیام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.