زمان انتشار : ۳۰ مهر ,۱۳۹۶ | ساعت : 00:51 | کد خبر : 4797 |
,

دیدگاه مردم ایران نسبت به سخنان ضدبرجام ترامپ در نظرسنجی ایسپا

شفقنا نظرسنجی- طبق نتایج نظرسنجی ایسپا در گستره ملی، ۴۴ درصد مردم ایران سخنرانی ترامپ درخصوص برجام را پیگیری کرده اند. از این میان ۸۹ درصد سخنرانی وی را ضعیف و بسیار ضعیف ارزیابی کرده، ۶ درصد آن را خوب و خیلی خوب دانسته و مابقی نظری بینابین داشتند.

به گزارش سرویس نظرسنجی شفقنا، ۸۱ درصد از افرادی که اخبار مربوطه را دنبال کرده اند، پاسخ رییس جمهور حسن روحانی به اظهارات دونالد ترامپ را خوب و خیلی خوب قلمداد کردند. ۹ درصد این سخنان را ضعیف دانسته و مابقی نظری بینابین داشتند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد به دنبال اظهارات ترامپ علیه سپاه پاسداران، ۸۱ درصد مردم ایران معتقدند باید مسئولان کشور از سپاه حمایت کنند. حدود ۳ درصد گفته اند نباید از این نهاد حمایت کرد و ۱۶ درصد افراد مورد بررسی نیز در این زمینه اظهار نظر نکرده اند.

نظرسنجی اخیر ایسپا مبین آنست که ۶۵ درصد از مردم ایران امیدوارند برجام بتواند منافع کشور را تامین نماید. ۱۵ درصد در این زمینه ابراز ناامیدی کرده اند و حدود ۲۰ درصد اظهارنظر ننموده اند.

در این میان ۲۳ درصد از مردم ایران پیش بینی می کنند که پس از صحبت های اخیر ترامپ علیه برجام، سایر کشورهای ۵+۱ به نفع آمریکا عمل خواهند کرد. ۵۰ درصد معتقدند این کشورها در این شرایط به نفع ایران عمل خواهند کرد و حدود ۲۷ درصد نیز در این زمینه اظهار نظری نکرده اند.

انتهای پیام

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.