زمان انتشار : ۲۰ مهر ,۱۳۹۶ | ساعت : 01:31 | کد خبر : 4702 |

پوتین با بیشترین شانس برای انتخابات ۲۰۱۸

شفقنا نظرسنجی- ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با وجود اینکه اعلام کرده هنوز برای حضور در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری این کشور تصمیم نگرفته است، اما همچنان در صدر نظرسنجی ها به عنوان نامزد احتمالی برتر قرار دارد.

به گزارش شفقنا از ایرنا، در شرایطی که کمتر از شش ماه به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ روسیه (اسفند ماه۹۶) مانده است، تعمیم یافته های تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد، مردم این کشور کارنامه پوتین را تایید می کنند.

نتایج تازه ترین نظرسنجی مرکز سنجش افکار عمومی روسیه (وسیوم) نشان می دهد، ۸۲.۲ درصد روس ها پشتیبان اقدامات رییس جمهوری این کشور در عرصه های مختلف هستند.

خبرگزاری اسپوتنیک روز جمعه یافته های جدید را با نتایج نظرسنجی دو هفته پیش مقایسه کرده که هر چند سطح تایید مردمی عملکرد پوتین سه درصد کاهش یافته است، اما همچنان نسبت به دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه با فاصله زیاد و در بالاترین سطح ارزیابی می شود.

بر اساس داده های این نظرسنجی، ۱۰.۶ درصد اقدامات رئیس جمهوری روسیه را تایید نمی کنند.

تعمیم داده های نظرسنجی وسیوم همچنین از تایید ۵۴ درصدی کارنامه مدودیف نخست وزیر روسیه حکایت می کند.

پوتین اکنون در ماههای پایانی سومین دوره ریاست جمهوری روسیه است که سال ۲۰۱۲ پس از یک دوره فاصله ریاست جمهوری مدودیف آغاز کرد.

بر اساس قانون اساسی روسیه، یک فرد می تواند دو دوره متوالی رئیس جمهوری باشد و پوتین نیز این امکان را دارد که در انتخابات سال ۲۰۱۸ نامزد شود.

وی از ۳۱ دسامبر ۱۹۹۹ به مدت دو دوره چهار ساله رئیس جمهوری روسیه بود و پس از آن به مدت چهار سال تا ۲۰۱۲ و طی دوره ریاست جمهوری مدودیف، نخست وزیر این کشور شد.

پوتین از آغاز دوره سوم ریاست جمهوری خود (مارس ۲۰۱۲)، مدودیف را به عنوان نخست وزیر روسیه منصوب کرد و مطابق قانون اساسی نیز می تواند براساس اصلاحات انجام شده برای برعهده گرفتن یک دوره دیگر شش ساله مسئولیت ریاست جمهوری، در انتخابات پیش رو شرکت کند.

افزون بر اعلام آمادگی گنادی زوگانف رهبر حزب کمونیست دومین حزب پارلمانی برای ششمین بار شرکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، گزارش های رسانه ای از احتمال نامزدی پوتین، ولادیمیر ژیرینفسکی رهبر حزب لیبرال دمکرات و گریگوری یاولینسکی رهبر حزب یابلوکا در انتخابات پیش رو حکایت می کند.

انتهای پیام

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.