زمان انتشار : ۱۸ مهر ,۱۳۹۶ | ساعت : 18:54 | کد خبر : 4694 |

«محیط‌ زیست» چالش اولویت‌دار مردم ایران

شفقنا نظرسنجی- مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط‌زیست گفت: براساس مطالعات و نظرسنجی‌ها محیط‌زیست به یکی از چالش‌های اولویت‌دار مردم ایران تبدیل شده است.

به گزارش شفقنا از پایداری ملی، محمد درویش بعدازظهر یکشنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه تصریح کرد: از ۱۰۰ چالش عمده کشور در سال ۹۶، ۲۰ درصد آن به عقیده مردم در ارتباط با محیط‌زیست بوده و محیط‌زیست در شمار ۴۹ اولویت نخست قرار گرفته است.

وی افزود: در صورتی که معضلات مرتبط با محیط‌زیست از جمله ترافیک را در نظر بگیریم به عقیده مردم ایران ۳۳ درصد چالش‌ها به موضوعات زیست‌محیطی مرتبط است.

مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط‌زیست با اشاره به رشد استقبال مردم ایران از حرکت‌های زیست‌محیطی اضافه کرد: در یک دهه اخیر شاهد رشد چشمگیر کمپین‌ها، گردهمایی‌ها و زنجیره‌های حفاظتی هستیم.

درویش تصریح کرد: در طول فعالیت دولت یازدهم تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد از ۴۱۳ مورد به ۸۹۱ مورد افزایش یافته و با این وجود صرف رشد کمی تشکل‌ها موردقبول نیست و لازم است تشکل‌های زیست‌محیطی به لحاظ کیفی نیز توسعه یابند.

وی با تأکید به اینکه بر اساس بررسی‌های مرکز استراتژیک نهاد ریاست جمهوری سرمایه اجتماعی رو به افول است، بیان داشت: به موازات آن تعداد سمن‌های محیط‌زیست افزایش یافته و اقبال عمومی به فعالیت‌های زیست‌محیطی رو به افزایش است.

انتهای پیام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.