زمان انتشار : ۲۰ تیر ,۱۳۹۶ | ساعت : 12:12 | کد خبر : 4382 |
,

دیده بان حقوق شیعیان: جمعیت شیعیان در جهان با تبعیض سیستماتیک مواجه شده است+نمودار

tehran-parliament-78cdb024b26408a46faea7a6d3ec027afbac6db6-s900-c85

شفقنا نظرسنجی- با افزایش خصومت علیه شیعیان در ماه ژوئن بیش از ۱۳۳ نفر از شیعیان در گوشه و کنار جهان کشته شده اند. این اقدامات به جایی رسیده که در ماه ژوئن حتی حملاتی به شیعیان در خاک ایران اتفاق افتاد و نیز دستور اعدام یک نفر از شیعیان در پاکستان به دلیل انتشار یک پیام در شبکه های اجتماعی صادر شد. گردآوری اخبار از منابع معتبر خبری جهان نشان می دهد که اهداف ضدشیعه در بطن حملات تروریستی اخیر رواج یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، بسیاری از اقدامات خصمانه علیه شیعیان در ماه ژوئن ۲۰۱۷ برابر با ماه مبارک رمضان بود که امسال در تقویم میلادی مطابق با ۲۷ ماه می تا ۲۴ ماه ژوئن بود. باتوجه به روزه داری مسلمانان در این ایام، در ماه رمضان حمله به بازارها و مساجد شب هنگام اهداف آسان تری برای تروریست ها محسوب می شود.

از آنجا که در این ماه داعش مسوولیت بمبگذاری در ایران را پذیرفت و دولت عربستان سعودی منطقه العوامیه را تحت محاصره و تحریم قرار داد، می توان گفت جمعیت شیعیان در جهان با تبعیض و آزار بسیار سیستماتیک مواجه شده است.

اقدامات خصمانه علیه شیعیان جهان در ماه ژوئن ۲۰۱۷ در کشورهای متعدد از جمله عراق، ایران، پاکستان، افغانستان، بحرین و عربستان سعودی اتفاق افتاد. با این حال قربانیان اقدامات ضدشیعه محدود به موارد درج شده در این گزارش نمی شود زیرا به دلیل وجود خشونت مستقیم سیستماتیک و فرهنگی در دولت های غیرشیعه، شیعیان به دلیل ترس از جان یا انزوای اجتماعی از گزارش دادن جرایم علیه خود هراسناک هستند.

در این میان بیشترین نگرانی در ماه ژوئن مربوط به کشورهای پاکستان، ایران و عربستان است. در سال ۲۰۱۶ پاکستان بیانیه ای با عنوان «اجتناب از اقدام به جرایم الکترونیک ۲۰۱۶» صادر نمود که طی آن انتشار پیام های آنلاین را دارای مسوولیت اعلام کرد. این قانون در حال حاضر بسیار چالش برانگیز شده تاجایی که منجر به صدور حکم اعدام برای یکی از مسلمانان شیعه در این کشور شد.

در این ماه همچنین کشور شیعه نشین ایران برای نخستین بار شاهد حمله گروهک داعش تروریستی به درون مرزهای خود بود. از آنجا که ایران همواره حمایت خود را از جامعه بین المللی شیعیان اعلام داشته است، حمله به خاک این کشور، منجر به افزایش ترس و تنش در منطقه خاورمیانه شد.

با ادامه درگیری ها در شهر عوامیه، عربستان سعودی همچنان کشور دیگری است که نقض حقوق شیعیان در آن موجب نگرانی است.

Anti-Shiism-June1

از میان ۱۳۳ مورد حادثه منجر به مرگ علیه شیعیان در ماه ژوئن که در این گزارش ثبت شده، بیشترین رقم مربوط به کشور پاکستان با ۶۲ مورد است. پس از آن ۴۲ مورد در عراق، ۱۱ مورد در ایران، ۱۱ مورد در افغانستان و ۳ مورد در عربستان سعودی اتفاق افتاده است.

Shia-Rights-Watch_Anti-Shiism

نمودار فوق نشان می دهد در کشورهای حوزه خلیج فارس در ماه ژوئن شاهد ۱۴ مورد محکومیت به مرگ در عربستان سعودی و یک مورد تبعید در کویت بوده ایم.

در بحرین که مبارزه دولت این کشور با شیعیان از سال ۲۰۱۱ علنی شده است، در ماه گذشته میلادی ۲ نفر از شیعیان محکوم به مرگ شدند، برای ۲۰ نفر حکم حبس ابد صادر شد و شهروندی ۳۵ نفر نیز باطل شد.

Anti-Shiism-June-2

بنابراین ۸۵ درصد احکام حبس شیعیان در این کشور محکومیت حبس ابد، ۹ درصد محکومیت به مرگ و ۶ درصد ۳ تا ۲۰ سال حبس بوده است.

منبع: Shia Rights Watch

انتهای پیام

POLLS.SHAFAQNA.COM

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.