زمان انتشار : ۱۶ خرداد ,۱۳۹۶ | ساعت : 02:30 | کد خبر : 4206 |
,

«بیکاری» مهمترین دغدغه مردم جهان/ سه نگرانی عمده مردم دنیا در پژوهشی جدید از ۲۶ کشور

arton6487

شفقنا نظرسنجی- نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد که اکثریت مردم در ۲۶ کشور جهان معتقدند کشور آنها مسیر اشتباهی را می پیماید. در این میان مردم کشورهای آفریقای جنوبی، مکزیک، برزیل، کره جنوبی، ایتالیا و فرانسه بیش از دیگران این نگرانی را دارند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، پروژه «جهان نگران چیست» یک پژوهش آنلاین است که از سوی موسسه ایپسوس موری بطور ماهانه با پرسش از شهروندان زیر ۶۵ سال در کشورهای آرژانتین، استرالیا، بلژیک، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، انگلیس، آلمان، مجارستان، هندوستان، اسراییل، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، لهستان، پرو، روسیه، عربستان سعودی، صربستان، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، ترکیه و ایالات متحده انجام می شود.

در تازه ترین پژوهش از این پروژه که با پرسش از ۱۸۰۱۴ نفر طی روزهای ۲۱ آپریل تا ۱۵ می ۲۰۱۷ اجرا شد، مشخص گردید که اکثریت مردم در ۲۶ کشور مورد بررسی (به طور میانگین ۶۰ درصد) معتقد هستند که کشور آنها مسیر اشتباهی را طی می کند. البته رنکینگ های بسیار مختلفی از این نظر در نقاط مختلف جهان وجود دارد:

  •  ۹۲ درصد مردم چین و نیز ۷۴ درصد از مردم کشورهای هندوستان و عربستان معتقدند کشور آنها در مسیر صحیحی حرکت می کند.
  • در سوی دیگر این طیف، تنها ۱۰ درصد از مردم آفریقای جنوبی، ۱۳ درصد مردم مکزیک، ۱۳ درصد مردم برزیل، ۱۶ درصد مردم کره جنوبی، ۱۸ درصد ایتالیایی ها و ۱۸ درصد فرانسوی ها باوردارند که کشور آنها در مسیر صحیحی قرار دارد.

سه نگرانی عمده مردم جهان همانند ماه گذشته بیکاری، فساد مالی-سیاسی و فقر و نابرابری اجتماعی است:

  • بیکاری نخستین دغدغه مردم در سراسر جهان است که ایتالیایی ها (۶۷ درصد) بیش از همه نگران آن هستند. آلمانی ها با ۱۰ درصد کمترین نگرانی را در این زمینه دارند.
  • پس از آن مساله فساد مالی و سیاسی قرار دارد که مردم آفریقای جنوبی با ۶۵ درصد و مردم سوئد با ۷ درصد به ترتیب بیشترین و کمترین نگرانی را در مورد آن دارند.
  • فقر و نابرابری اجتماعی سومین دغدغه عمده مردم جهان است؛ به ویژه در مجارستان (۵۷ درصد). مردم آمریکا کمترین نگرانی را از این بابت دارند (۱۷ درصد).

دغدغه مردم انگلیس چیست؟ 

درحالیکه انگلستان در آستانه انتخابات پارلمانی قرار دارد، سه مساله سلامت (۴۴ درصد)، تروریسم (۳۲ درصد)، کنترل مهاجرت (۳۱ درصد) و افزایش افراط گرایی (۲۳ درصد) بیشترین نگرانی مردم این کشور است.

منبع: Ipsos MORI

انتهای پیام

polls.shafaqna.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.