زمان انتشار : ۷ اسفند ,۱۳۹۵ | ساعت : 03:39 | کد خبر : 3604 |
,

افکارعمومی آمریکا رابطه ترامپ-پوتین را چگونه می بیند؟

russiaputintrump_121216getty

شفقنا نظرسنجی- با بالاگرفتن بحث رابطه ترامپ با روسیه، در هفته اخیر چندین نظرسنجی در خصوص رابطه آمریکا با این کشور انجام و منتشر شده است. این نظرسنجی ها حاکی از درخواست مردم آمریکا برای بررسی رابطه کمپین انتخاباتی ترامپ با دولت روسیه و نیز روشن شدن دخالت روسیه در انتخابات ایالات متحده است. اما در حالیکه نیمی از مردم آمریکا رابطه ترامپ-پوتین را برای ایالات متحده زیان آور می دانند، نگرش جمهوریخواهان نسبت به رییس جمهور روسیه مثبت تر شده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، بنابر نظرسنجی جدید ان.بی.سی نیوز/وال استریت ژورنال در حدود نیمی از مردم آمریکا (۵۳ درصد) معتقدند کنگره باید بررسی کند که آیا کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ با دولت روسیه در ارتباط بوده یا خیر. تنها یک چهارم پاسخ دهندگان گفته اند قانونگذاران نباید در این مساله تفحص کنند. ۲۱ درصد افراد نیز نظری در این باره ندارند.

در این پژوهش که از ۱۸ تا ۲۲ فوریه ۲۰۱۷ با پرسش از هزار آمریکایی انجام شد، همچنین سهم مشابهی از پاسخ دهندگان (۵۴ درصد) اذعان داشتند که کنگره می بایست در مورد دخالت روسیه در انتخابات آمریکا تحقیق کند. ۲۹ درصد افراد مخالف این اقدام هستند.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی در مورد رابطه ترامپ با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نیز مورد پرسش قرار گرفتند که ۳۸ درصد ایشان گفتند رابطه ترامپ و پوتین بسیار دوستانه است و ۲۹ درصد گفتند رابطه آنها چندان دوستانه نیست.

در نظرسنجی دیگری که از سوی مک کلاچی-ماریست انجام شده، در حدود نیمی از رای دهندگان آمریکایی رابطه ترامپ با پوتین را برای ایالات متحده زیان آور قلمداد کردند. در این نظرسنجی ۴۸ درصد افراد این رابطه را برای آمریکا اساسا بد و ۳۹ درصد بسیار خوب دانستند و ۱۴ درصد افراد در مورد آن اطمینان ندارند.

این نظرسنجی همچنین دریافته است که ۲۰ درصد مردم آمریکا باور دارند ترامپ معاملات غیرقانونی با پوتین داشته است. ۲۸ درصد افراد نیز معتقدند این دو معاملات غیراخلاقی داشته اند اما نه غیرقانونی.

شبکه خبری سی.ان.ان در روز سه شنبه فاش کرد که اف.بی.آی درخواست جدیدی را که از کاخ سفید مبنی بر تکذیب اخبار رسانه ها از روابط بین کمپین ۲۰۱۶ انتخابات ریاست جمهوری وی و مقامات اطلاعاتی روسیه دریافت کرده، رد نموده است.

نظرسنجی ماریست همچنین دریافته است که ۵۳ درصد مردم آمریکا باور دارند ترامپ جایگاه آمریکا را در جهان تضعیف کرده است. ۵۰ درصد افراد نیز ادعا کرده اند ترامپ در طی دیدارهایش با رهبران خارجی، از اعتبار آمریکا می کاهد.

نظرسنجی مک کلاچی- ماریست طی روزهای ۱۵ تا ۱۹ فوریه ۲۰۱۷ با پرسش تلفنی از ۸۶۵ آمریکایی انجام شده است.

اما جالب ترین نتیجه نظرسنجی های جدید در مورد روسیه نظرسنجی انجام شده توسط گالوپ است که نشان می دهد دیدگاه جمهوریخواهان نسبت به رییس جمهور روسیه در طی دو سال گذشته مثبت تر شده است.

بنابراین گزارش در سال ۲۰۱۵ تنها ۱۳ درصد از آمریکایی ها دیدگاه مثبتی نسبت به پوتین داشتند، اما اکنون ۲۲ درصد از مردم ایالات متحده نگرش مثبتی نسبت به وی دارند. با این حال نگرش منفی نسبت به رییس جمهور روسیه در میان افکارعمومی آمریکا در عدد ۷۲ درصد باقی مانده است.

نتایج این نظرسنجی که با پرسش از ۱۰۳۵ آمریکایی انجام شده نشان می دهد که درصد آمریکایی هایی که دیدگاه مثبت نسبت به پوتین دارند به طور معناداری در میان جمهوری خواهان افزایش یافته و از ۱۲ درصد در سال ۲۰۱۵ به ۳۲ درصد در سال جاری رسیده است. دیدگاه مثبت مستقلین نسبت به وی از ۱۱ درصد به ۲۳ درصد رسیده اما در میان دموکرات ها این عدد از ۱۵ درصد به ۱۰ درصد رسیده است.

منابع: ان.بی.سی نیوز، هیل، rbth

انتهای پیام

polls.shafaqna.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.