زمان انتشار : ۶ بهمن ,۱۳۹۵ | ساعت : 03:19 | کد خبر : 3372 |
,

یک سوم مردم کالیفرنیا خواستار جدایی از ایالات متحده هستند

شفقنا نظرسنجی- نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که یک سوم ساکنان ایالت کالیفرنیا به دلیل مخالفت با ریاست جمهوری دونالد ترامپ، از جدایی این ایالت غربی از ایالات متحده آمریکا حمایت می کنند.

۵۷۷a2fbbc36188f8358b4599

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، نظرسنجی رویترز که نتایج آن در روز دوشنبه منتشر شد نشان می دهد که ۳۲ درصد از مردم کالیفرنیا از طرح جدایی این ایالت که به «کالگزیت» موسوم شده است، حمایت می کنند. این عدد در نظرسنجی قبلی که در سال ۲۰۱۴ همزمان با مطرح شدن بحث همه پرسی در اسکاتلند برای استقلال از بریتانیا انجام شد، ۱۲ درصد بود.

نتایج این نظرسنجی در سطح ملی ۲۲ درصد موافقت با جدایی کالیفرنیاست که این عدد در سال ۲۰۱۴ برابر با ۲۴ درصد بود.

بنابر گزارش رویترز این نظرسنجی با پرسش از ۱۴ هزار آمریکایی در سطح ملی و ۵۰۰ نفر از ساکنین کالیفرنیا از ۹ دسامبر تا ۱۹ ژانویه انجام شده است.

گروهی با نام «بله کالیفرنیا» (Yes California) ایده ی جدایی مسالمت آمیز این ایالت را مطرح کرده و در ماه نوامبر درخواستی را در اداره کل وکالت ایالتی ثبت نموده اند، به این امید که همزمان با انتخابات ۲۰۱۸ یک همه پرسی در این باره برگزار شود.

لس آنجلس تایمز گزارش داده که این گروه معتقد است کالیفرنیایی ها از لحاظ فرهنگی با سایر مردم آمریکا تفاوت دارند و رسانه ها و سازمان ها پیوسته مردم کالیفرنیا را نکوهش می کنند که آنها «خارج از دسترس» هستند. به علاوه این گروه ادعا می کنند که اگر کالیفرنیا بتواند با موفقیت از ایالات متحده جدا شود، ششمین قدرت اقتصادی برتر جهان خواهد بود.

منبع: فاکس نیوز 

انتهای پیام

polls.shafaqna.com

1 پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.