زمان انتشار : ۱ دی ,۱۳۹۵ | ساعت : 08:01 | کد خبر : 3205 |
,

«ماکرون» محبوب ترین سیاستمدار فرانسه در نظرسنجی اودوکسا

شفقنا نظرسنجی- امانوئل ماکرون برای نخستین بار در یک نظرسنجی از رقیب خود فرانسوا فیون پیشی گرفت.

Emmanuel Macron, head of the political movement En Marche !, or Forward !, and candidate for the 2017 French presidential election, attends a political rally in Paris, France December 10, 2016. REUTERS/Benoit Tessier

 

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، نتایج نظرسنجی اودوکسا برای مجله اکسپرس و فرانس اینتر نشان می دهد که برای نخستین بار امانوئل ماکرون وزیر سابق میانه رو فرانسه محبوبیت بیشتری نسبت به رقیب محافظه کار خود فرانسوا فیون به دست آورده است.

ماکرون وزیر اقتصاد فرانسوا اولاند رییس جمهور سوسیالیست کنونی فرانسه بود تا اینکه تصمیم گرفت جنبش سیاسی خود را راه اندازی کند و به عنوان یک کاندیدای مستقل وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه شود.

نتایج این نظرسنجی که در روز سه شنبه منتشر شده است مبین آنست که وی با جلب ۳۵ درصد نظر موافق، اینک محبوب ترین فرد در میان ۲۵ سیاستمدار پیشرو فرانسه است و این موقعیت وی طی یک ماه گذشته بدون تغییر باقی مانده است.

پس از وی الن ژوپه با ۴ پله سقوط و ۳۳ درصد محبوبیت قرار دارد و فیون با از دست دادن ۶ درصد محبوبیت خود اینک به عدد ۳۱ درصد رسیده است. این درحالیست که در اواخر ماه نوامبر گذشته فیون با غلبه بر ژوپه موفق شد کاندیداتوری محافظه کاران را در انتخابات سال آینده فرانسه کسب کند.

مارین لوپن رهبر راستگرای افراطی حزب پیشرو ملی نیز با یک درصد افزایش محبوبیت به عدد ۲۷ درصد رسیده و جایگاه چهارم را در این سیاهه در اختیار دارد.

نظرسنجی ها در مورد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پیش بینی می کنند که فیون و لوپن در دور نخست که در ماه آپریل ۲۰۱۷ برگزار می شود اول و دوم شوند و در رقابت دو نفره دور دوم که در ماه می برگزار خواهد شد فیون با دو سوم آراء اکثریت پیروز نهایی انتخابات فرانسه گردد.

این نظرسنجی با پرسش از ۹۹۵ نفر طی روزهای ۱۴ و ۱۵ دسامبر انجام شده است.

منبع: رویترز 

انتهای پیام

polls.shafaqna.com

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.