زمان انتشار : ۲ آذر ,۱۳۹۵ | ساعت : 14:05 | کد خبر : 3052 |
,

مردم فلسطین نسبت به آینده عمیقا «بدبین» هستند: نتایج یک نظرسنجی نشان داد

شفقنا نظرسنجی- اکثریت مردم فلسطین نسبت به گفتگوهای صلح با اسراییل و اتحاد مابین فتح و حماس و به طور کلی نسبت به آینده بدبین هستند.

palestinians-take-part-in-a-traditional-parade-in-the-streets-of-the-west-bank-city-of-ramallah-on-march-21-2009

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، نتایج یک نظرسنجی که از سوی مرکز فلسطینی سنجش افکارعمومی (PCPO) انجام شده، نشان می دهد که پس از سرپیچی تل آویو از پذیرش پیشنهاد فرانسه مبنی بر تشکیل کنفرانس بین المللی و چندجانبه صلح مابین اسراییل و فلسطین، اینک ۵۳٫۵ درصد از فلسطینی ها مخالف بازگشت به مذاکرات مستقیم با اسراییل هستند.

به گفته رییس این موسسه افکارسنجی، اقدام اسراییل در عدم پذیرش پیشنهاد فرانسه منجر به افزایش بی اعتمادی در میان مردم فلسطین نسبت به عزم اسراییل برای یافتن راه حلی برای خاتمه مناقشه و ساخت پل های اعتماد بین طرفین شده است.

این نظرسنجی نشان می دهد که حدود ۷۰ درصد از افکارعمومی فلسطین به پایبندی نتانیاهو به راه حل دو دولت اعتمادی ندارند.

دولت خودگردان فلسطین بارها حمایت خود را از پیشنهاد فرانسه برای گفتگوهای صلح اعلام کرده است، هرچند اکثریت مردم فلسطین باور ندارند که این پیشنهاد نیز ثمره ای برای فلسطینی ها داشته باشد؛ طبق نتایج این نظرسنجی تنها ۳۵٫۲ درصد مردم فلسطین پیشنهاد فرانسه را در راستای منافع فلسطین می دانند. ۴۱ درصد خلاف این نظر را دارند و ۲۳٫۸ درصد در مورد آن مطمئن نیستند.

افکارعمومی فلسطین همچنین عمیقا در مورد دستیابی جنبش های فتح و حماس به اتحاد بدبین هستند به طوریکه ۵۱٫۱ درصد این افراد در مورد وقوع این اتحاد بدبین، ۲۹٫۲ در مورد آن خوش بین و ۱۹٫۷ درصد نامطمئن هستند.

رابطه بین حماس و فتح پس از انحلال دولت وفاق ملی در ژوئن ۲۰۱۵ به وخامت کشیده شد و از سال ۲۰۰۶ که حماس پیروز انتخابات قانونگذاری و تبدیل به حزب حاکم در نوار غزه گردید، رابطه این دو حزب فلسطینی در حالت تنش به سر می برد.

با توجه به وضعیت حال حاضر اقتصادی و موقعیت سیاسی فلسطین، ۵۹٫۲ درصد مردم این کشور در مورد آینده بدبین بوده و تنها ۲۵٫۱ درصد آنها نسبت به آینده خوش بین هستند. ۱۵٫۷ درصد نیز نسبت به آن اطمینان ندارند.

این نظرسنجی با پرسش از هزار فلسطینی بزرگسال ساکن در کرانه غربی، بیت المقدس شرقی و نوار غزه انجام شده است.

منبع: Middle East Monitor

انتهای پیام

polls.shafaqna.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.