زمان انتشار : ۴ بهمن ,۱۴۰۱ | ساعت : 16:19 | کد خبر : 215635 |
,

دکتر حسن هانی زاده: اتحادیه اروپا مسیر «تقابل» را در پیش گرفته است/ شاید ایران با ارائه طرحی هزینه سنگینی برای کشتی های عبوری اتحادیه اروپا در نظر بگیرد

شفقنا آینده- یک کارشناس مسائل منطقه‌ای می گوید: تاثیر گذاری ادبیات جمهوری اسلامی بر ملت های منطقه مورد قبول غرب نیست از این رو اروپا و آمریکا تمام توان خود را به کار گرفتند و با همکاری کشورهای منطقه قصد فلج کردن ایران را داشتند تا ایران نفوذ و جایگاه خود را از دست بدهد و ایران را به عنوان کشوری ضعیف وارد مذاکرات کنند. به نظر می رسد اعمال تحریم ها از سوی اتحادیه اروپا نشانه شکست سیاست های غرب در تغییر اراده ایران است.

اتحادیه اروپا با اعمال بسته های تحریمی سنگین علیه ایران مسیر تقابل را در پیش گرفته است

دکتر حسن هانی زاده در گفت وگو با خبرنگار شفقنا آینده در پاسخ به این سوال که با توجه به موضع گیری هایی که اخیرا از طرف اروپا و برخی از کشورها درباره ایران شاهد بودیم، این موضع گیری ها در راستای چه اهدافی می تواند باشد و بهترین واکنش متقابل ایران چه می تواند باشد؟ اظهار داشت: اتحادیه اروپا با اعمال بسته های تحریمی سنگین بر علیه شخصیت ها و نهاد های حقوقی و قضایی و رسانه ای و امنیتی مسیر تقابل را در پیش گرفته است. اتحادیه اروپا در طول ماه های گذشته همه ابزار های خشونت آمیز را بر علیه ایران به کار گرفت. حوادث اخیر ایران برآیند توطئه مشترک ۴۸ کشور اروپایی، منطقه ای و آمریکا بود. ۲۶۰ شبکه ماهواره ای برای تغییر شرایط ایران به کار گرفته شدند و حوادث را در ایران تشدید کردند. به همین دلیل امروز فاز جدیدی از تحریم های سنگین اتحادیه اروپا بر علیه ایران شروع شده است.

ممکن است مجلس شورای اسلامی با ارائه طرحی هزینه سنگینی برای کشتی های عبوری اتحادیه اروپا در نظر بگیرد

وی افزود: اقداماتی که اتحادیه اروپا انجام داد برآیند شکست توطئه ها بر علیه ایران بود. برخی از کشورهای منطقه هم سو با اروپا و آمریکا سیاست های غیر دوستانه ای را در مقابل ایران اتخاذ کردند که نمونه آن در گزاره اخیر جام ملت های عرب تحت عنوانی مجعول برای خلیج فارس خود را نشان داد که برشی از توطئه های منطقه ای است. ملت ایران ملتی مقاوم است و خواهد توانست از تحریم ها عبور کند. ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران هم برگ های برنده‌ ای در مقابل بسته های تحریمی سنگین ارائه کند. از جمله اینکه ممکن است مجلس شورای اسلامی با ارائه طرحی هزینه سنگینی برای کشتی های عبوری اتحادیه اروپا در نظر بگیرد و چه کشتی های تجاری و چه نفت کش ها و هر کشتی اروپایی که از تنگه هرمز عبور می کند مالیاتی سنگین بپردازد. این نوعی تنبیه در حق اتحادیه اروپا قلمداد می شود. کشورهای اتحادیه اروپا دچار جنون تحریمی بر علیه ایران شده اند و به هر حال اتحادیه اروپا در مسیر تقابل با ایران هزینه ای سنگین خواهد پرداخت.

وی در خصوص اینکه چرا کشورهای مختلف موضع گیری هایی بر علیه ایران دارند آیا این وضعیت نشان دهنده برنامه ای مشترک است که توسط این کشور ها دنبال می شود یا واکنش هایی به در انزوا قرار گرفتن کشورمان است؟ گفت: این کشورها هدف مشترکی را دنبال می کنند. در مذاکرات وین که دور جدید آن از سال گذشته آغاز شد جمهوری اسلامی بر مواضع خود در راستای غنی سازی و فعالیت صلح آمیز هسته ای تاکید داشت و اتحادیه اروپا قصد داشت از ایران امتیاز بگیرد از این رو مسائلی در حاشیه این مذاکرات مطرح شد از جمله طرح های دفاعی ایران و مساله موشک های بالستیک و نفوذ ایران در منطقه و قصد بر این بود که این موارد در مذاکرات مطرح شود ولی ایران زیر بار نرفت. تاثیر گذاری ادبیات جمهوری اسلامی بر ملت های منطقه مورد قبول غرب نیست از این رو اروپا و آمریکا تمام توان خود را به کار گرفتند و با همکاری کشورهای منطقه قصد فلج کردن ایران را داشتند تا ایران نفوذ و جایگاه خود را از دست بدهد و ایران را به عنوان کشوری ضعیف وارد مذاکرات کنند. به نظر می رسد اعمال تحریم ها از سوی اتحادیه اروپا نشانه شکست سیاست های غرب در تغییر اراده ایران است.

انتهای پیام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.