زمان انتشار : ۲۸ دی ,۱۴۰۱ | ساعت : 14:41 | کد خبر : 215623 |
,

آیا ژاپن در آستانه آغاز «پایان اقتصاد آبه- آبنومیکس-» قرار گرفته است؟!/ گزارش فارن‌پالیسی

شفقنا آینده– فارین پالیسی نوشت: این هفته ژاپن شاهد برگزاری اولین جلسه از مجموع جلسات و مباحثی بود که قرار است سیاست‌های اقتصادی این کشور را در سطح کلان مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا از فارن‌پالیسی، هیئت ارشد سیاست‌های اقتصادی ژاپن روز گذشته اولین جلسه از مجموعه جلساتی را که گفته شده برای بحث در مورد آینده سیاست‌های مالی و اقتصادی ژاپن- از جمله آن‌چه که به عنوان آبه‌نومیکس یا سیاست‌های اقتصادی آبه شناخته می‌شود- برگزار خواهد شد، تشکیل داد.

رویترز درباره سیاست‌های اقتصادی منسوب به آبه یا همان آبه‌نومیکس نوشته که ژاپن در زمان نخست‌وزیری شینزو آبه «یک سری سیاست تورم‌زا را دنبال کرد که توسط محرک‌های پولی هدایت می‌شد». اما آبه که بیش از ده سال پیش این سیاست‌ها را تعیین کرده بود، در جولای سال گذشته ترور شد. و حالا با توجه به روند مستمر افزایش تورم، بازارها منتظرند ببینند که آیا بانک مرکزی ژاپن همان مسیر مبتنی بر محرک‌های پولی را ادامه خواهد داد یا نه. ماه گذشته تورم در ژاپن به بالاترین حد خود در ۴۱ سال گذشته رسید. شاید طبق این روند بوده که برخی از کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کرده‌اند که ژاپن در سال ۲۰۲۳ وارد یک دوره رکود اقتصادی خواهد شد.

شیگیوکی گوتو وزیر اقتصاد ژاپن در این زمینه گفته که حضور او در هفته جاری در مجمع جهانی اقتصاد در داووس به این دلیل خواهد بود که می‌خواهد تاکید کند که اولویت اقتصادی ژاپن بهبود شرایط در کوتاه‌مدت است. گوتو که پیش از این وزارت بهداشت را نیز در ژاپن در اختیار داشته، از اکتبر سال گذشته به عنوان وزیر اقتصاد منصوب شده است.

خبر برگزاری یک سری بحث‌ها و مناظره‌های مستمر و متوالی درباره سیاست‌ها و سیاست‌گذاری‌های اقتصادی ژاپن اول بار ماه گذشته از زبان نخست‌وزیر فعلی این کشور- فومیو کیشیدا- اعلام شد. فومیو کیشیدا ضمن اعلام این خبر گفت که امیدوار است ژاپن با ورود به «چرخه رشد اقتصادی و توزیع مجدد ثروت» بتواند مسیر خود را به سوی نوعی «کاپیتالیسم یا سرمایه‌داری جدید» باز کند. گفتنی است که در جلسه اول که روز گذشته برگزار شد هشت اقتصاددان حضور داشتند و حالا انتظار می‌رود از حال حاضر تا اولین ماه تابستان- که قرار است برنامه اقتصادی سالانه دولت منتشر شود- چند جلسه دیگر نیز برگزار شود.

برای مطالعه متن کامل خبر به فارین پالیسی مراجعه کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.