زمان انتشار : ۷ آذر ,۱۴۰۱ | ساعت : 16:59 | کد خبر : 215576 |

مخالفان جمهوری خواهی که گفته اند از ترامپ حمایت نمی کنند/ گزارش نشریه هیل

شفقنا آینده- نشریه هیل نوشت: اعلام رسمی نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات آینده ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه را دچار اختلاف کرده است. در شرایطی که در روزهای اخیر برخی از حامیان ترامپ اعلامیه رسمی نامزدی او را جشن گرفتند، دیگر چهره‌های اصلی حزب جمهوری‌خواه، اما، از کمپین انتخاباتی او فاصله گرفته‌اند و برخی دیگر نیز به طور صریح می‌گویند که دیگر به ترامپ رای نخواهند داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا از نشریه هیل؛ آن‌چه در پی می‌آید مهم‌ترین مخالفان ترامپ در حزب جمهوری‌خواه هستند که البته برخی به عنوان مخالفان مستقیم- و کسانی که گفته‌اند هرگز از او حمایت نخواهند کرد- و بعضی دیگر هم به عنوان کسانی که راضی به حضور او نیستند، معرفی شده‌اند.

پل رایان

پل رایان رئیس سابق مجلس نمایندگان یکی از مخالفان جدی ترامپ است که روز اعلام نامزدی او هم با اشاره به باخت جمهوری‌خواهان در انتخابات مجلس نمایندگان در سال ۲۰۱۸ و البته انتخابات سنا و ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۰ گفت که «با ورود ترامپ به عرصه رقابت، حزب جمهوری‌خواه احتمالا کاخ سفید را نیز یک بار دیگر از دست خواهد داد».

رایان در برنامه «این هفته» شبکه ABC نیز به یکی از مجریان این برنامه، گفت که به احتمال زیاد برنده رقابت ورود به کاخ سفید کسی به جز دونالد ترامپ خواهد بود. این سیاستمدار که زمانی رئیس مجلس بود، خود را یکی از کسانی نامید که دیگر هرگز از ترامپ حمایت نخواهد کرد.

وینسام سیرز

وینسام سیرز معاون فرماندار ویرجینیا در اوایل ماه جاری، چند روز پیش از این که ترامپ اعلامیه ورود به انتخابات سال ۲۰۲۴ را منتشر کند، گفت که اگر رئیس‌جمهور سابق برای بار سوم نامزد شود، از او حمایت نخواهد کرد.

او در گفتگو با فوکس‌نیوز بعد از اشاره به این که «من قطعاً از او حمایت نخواهم کرد» گفت که «رأی‌دهندگان پیام بسیار واضحی برای ترامپ ارسال کرده‌اند- که عقب‌نشینی کند».

سیر در ادامه نیز گفت که «یک رهبر واقعی خوب می‌فهمد که تا چه زمانی مورد اعتماد است. یک رهبر واقعی می‌داند که زمان مناسب برای خداحافظی و خروج از صحنه چه زمانی است».

بیل کسیدی

بیل کسیدی سناتور ایالت لوئیزیانا که یکی از هفت جمهوری‌خواه مجلس است که در دومین محاکمه استیضاح ترامپ رای به محکومیت او دادند؛ از سال گذشته گفته که از ترامپ- در صورت نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴- حمایت نخواهد کرد.

کسیدی پاییز گذشته به آکسیوس گفت: «پرزیدنت ترامپ اولین رئیس‌جمهور جمهوری‌خواهی است که تنها در یک دوره چهار ساله انتخابات مجلس نمایندگان، سنا و ریاست‌جمهوری را باخته است».
او در ادامه نیز گفت که واضح است به هیچ وجه به ترامپ رای نخواهد داد.

کسیدی در اوایل ماه جاری نیز به مجری شبکه NBC گفت که نامزد بعدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری باید به آینده نگاه کند، نه به گذشته!

مارک اسپر

مارک اسپر وزیر دفاع سابق آمریکا در اوایل سال جاری در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات سال ۲۰۲۴ به ترامپ رای خواهد داد یا نه، قاطعانه پاسخ منفی داد.

اسپر در ماه مه نیز به سی‌ان‌ان گفته بود: «من به ترامپ رای نخواهم داد- و البته دلیلش را هم می‌گویم. زیرا به نظر من، یک رهبر منتخب باید یک سری معیارهای اساسی را رعایت کند: مثلاً یک رهبر باید بتواند کشور را بر خود اولویت دهد، باید از نوعی هویت و اصول مشخص پیروی کند، و هم‌چنین باید بتواند مردم و کشور را گرد هم آورده و متحد کند. در این زمینه‌ها دونالد ترامپ نمی‌تواند این معیارها را برای من برآورده کند. بنابراین او برای منصب ریاست‌جمهوری شایسته نسیت و جمهوری‌خواهان باید به سراغ نسل دیگری از نامزدها بروند».

آلیسا فرح گریفین

آلیسا فرح گریفین مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید در زمینه نامزدی دونالد ترامپ می‌گوید: «دونالد ترامپ مناسب پست ریاست جمهوری نیست. او یک خطر آشکار برای دموکراسی است. جمهوری‌خواهان باید به این موضوع توجه کنند».

این چهره رسانه‌ای که بعد از خروج از دفتر مدیریت ارتباطات کاخ سفید تبدیل به یکی از منتقدان ترامپ شده بود؛ پارسال به سی‌ان‌ان گفته بود که «مایک پنس معاون سابق ترامپ، در سال ۲۰۲۴ موقعیت منحصربه‌فردی برای ایجاد چالش برای ترامپ می‌تواند داشته باشد، و اگر این دو با یکدیگر رقابت کنند، بی‌شک شاهد نبردی سهمگین خواهیم بود».

کریستی نوئم

کریستی نوئم فرماندار داکوتای جنوبی که همین چند هفته پیش در انتخابات میان‌دوره‌ای مورد تایید و حمایت ترامپ قرار گرفته بود، هفته گذشته گفت که «ترامپ در صورت نامزدی، در میان جمهوری‌خواهان دارای بیشترین و بهترین شانس موفقیت نیست».

فرماندار داکوتای جنوبی که به تازگی دومین دوره فرمانداری خود را آغاز کرده، جزو تعدادی از فرمانداران جمهوری‌خواه قلمداد می‌شود که به عنوان رقبای احتمالی دونالد ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۴ مطرح شده‌اند.
او به نیویورک‌تایمز گفته: «باید تمرکز خود را محدود نکنیم. کار ما فقط صحبت با افرادی نیست که ترامپ را دوست دارند یا از او متنفرند. وظیفه ما این است که با تک‌تک آمریکایی ها صحبت کنیم».

مو بروکس

مو بروکس نماینده جمهوری‌خواه کنگره هفته گذشته در مصاحبه‌ای با یک نشریه آلابامایی گفت: «برای جمهوری‌خواهان اشتباه بدی خواهد بود- اگر دونالد ترامپ را به عنوان نامزد خود در سال ۲۰۲۴ انتخاب کنند».

این نماینده کنگره که در اوایل سال جاری در دور دوم انتخابات مجلس سنای این ایالت از کتی بریت شکست خورد- که مورد حمایت ترامپ بود- ترامپ را فردی ناصادق، بی‌وفا، بی‌کفایت و خام نامید و گفت که اخلاق و رفتار رئیس‌جمهور سابق جوری است که چهره‌های مستقل و جمهوری‌خواهان سنتی را از خود دور می‌کند.

ترامپ پس از این‌که این قانونگذار آلابامایی از ادعاهای ترامپ مبنی بر دزدیده شدن انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ حمایت نکرد، از او دور شد و بروکس را بی‌شخصیت و بی‌وفا خواند.

لری هوگان

لری هوگان فرماندار مریلند درست در همان روزی که اعلامیه رسمی رئیس‌جمهور سابق مبنی بر حضور در انتخابات سال ۲۰۲۴ صادر شد، به طور غیرمستقیم به ترامپ حمله کرد و از جمهوری‌خواهان خواست ورق را برگردانند.

او در توئیتر نوشت: «از سال ۲۰۱۶ جمهوری‌خواهان دستاوردی جز باخت نداشته‌اند و البته این رای‌دهندگان جمهوری‌خواه هستند که دارند هزینه آن را می‌پردازند. در این میان مشخص است که مضاعف کردن باخت احمقانه است. و حتی از این هم بدتر. در واقع به نظر من نامزدی دوباره ترامپ یک هدیه بزرگ به دموکرات‌هاست. به نظر زمان آن رسیده که صفحه را ورق بزنیم».

فرماندار دو دوره ای مریلند که هفته گذشته ترامپ را مقصر اصلی نتایج ناامیدکننده جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای اخیر عنوان کرده بود، یکی دیگر از چهره‌های جمهوری‌خواه است که شایعه شده به عنوان رقیب احتمالی ترامپ در سال ۲۰۲۴ حضور خواهد یافت.

نشریه هیل در ادامه به یک سری منتقدان غیر مستقیم دونالد ترامپ هم اشاره کرده است- که در ادامه مهم‌ترین چهره‌های این جریان را مرور می‌کنیم.

مایک پمپئو

مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا یکی از منتقدان غیر مستقیم دونالد ترامپ است. او پس از صدور اعلامیه ترامپ مبنی بر حضور در انتخابات سال ۲۰۲۴ در توییتر نوشت: «ما به جدیت بیشتر، سر و صدای کمتر و رهبرانی نیاز داریم که به جلو نگاه کنند، نه اینکه به آینه عقب خیره شوند و ادعای قربانی شدن داشته باشند».

این توئیت البته نامی از رئیس جمهور سابق نبرده بود، اما پس از آن منتشر شد که ترامپ در یک سخنرانی بارها و بارها از خودش به عنوان قربانی یاد کرد.

پمپئو هم‌چنین هفته گذشته نیز ترامپ را بابت وعده‌هایش در مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰- که گفته بود جمهوری‌خواهان با او از پیروزی خسته خواهند شد- مورد حمله قرار داده بود. او در این زمینه گفته بود که «به ما گفته شد که از بردن خسته خواهیم شد. من اما از باختن خسته شده‌ام و اکثر جمهوری‌خواهان نیز همینطور هستند». از پمپئو نیز به عنوان یکی از رقبای احتمالی انتخابات ۲۰۲۴ یاد شده است.

مایک پنس

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جریان تور رسانه‌ای- تبلیغی کتاب جدیدش بارها رئیس سابق خود را مورد انتقاد قرار داده است.

پنس در پاسخ به مجری شبکه ABC- که پرسیده بود آیا ریاست جمهوری دوباره ترامپ را به صلاح می‌بیند یا نه؛ گفت: «من فکر می‌کنم پاسخ این سوال به مردم آمریکا بستگی دارد. با این حال به عقیده من در آینده انتخاب‌های بهتری خواهیم داشت».

گفتنی است که ترامپ ماه گذشته نامزدی مایک پنس یا دیگر اعضای کابینه‌اش از سوی حزب جمهوری‌خواه را بی‌وفایی عنوان کرده بود.

برای مطالعه متن کامل خبر به نشریه هیل مراجعه کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.