زمان انتشار : ۱۵ فروردین ,۱۴۰۱ | ساعت : 13:33 | کد خبر : 215361 |
,

رکوردشکنی تسلا در سه ماهه اول سال- به رغم قرنطینه و تعطیلی بازار چین/ گزارش رویترز

شفقنا آینده- خبرگزاری رویترز در گزارشی درباره افزایش نفوذ و سودآوری جهانی تسلا مدعی شده که بنا به گزارش این شرکت- که شنبه منتشر شد- تسلا اخیراً به مراتب بهتر از برآوردهای تحلیلگران فروش عمل کرده و رکورد تحویل خودروهای الکتریکی خود را در سه ماهه اول امسال شکسته است. با این حال رویترز به این موضوع نیز اشاره کرده که تولید این شرکت نسبت به سه ماهه قبل- به دلیل اختلالاتی که به دلیل قرنطینه چین در زنجیره تامین کالاها ایجاد شده- به طور محسوسی کاهش یافته است.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، رویترز در ادامه با نقل توئیت ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا- که نوشته «این یک دوره سه ماهه استثنایی و به دلیل وقفه‌های ایجاد شده در زنجیره تامین کالا سخت بود- که با کار برجسته تیم تسلا توانستیم از آن نجات پیدا کنیم»؛ آمار و ارقامی از فروش سه ماه اخیر شرکت تسلا ارائه داده است که حکایت از موفقیت این شرکت در این بازه زمانی می‌کند.
به گفته رویترز؛ تسلا توانسته در سه ماه اول سال ۳۱۰۰۴۸ دستگاه خودرو به خریداران تحویل دهد- که نشان از رشد اندک این شرکت در قیاس با سه ماه قبل و البته رشد ۶۸ درصدی تسلا در قیاس با سال قبل دارد. این آمار و ارقام در شرایطی به دست آمده که شرکت‌های برآورد اقتصادی وال‌استریت انتظار داشتند تسلا در سه ماه اول سال بتواند تنها ۳۰۸۸۳۶ خودرو را تحویل دهد.
تسلا هم‌چنین از آغاز ژانویه تا پایان مارس توانسته ۳۰۵۴۰۷ دستگاه خودرو تولید کند- که البته در این زمینه در قیاس با سه ماه قبل- که ۳۰۵۸۴۰ دستگاه تولید کرده بود- کاهشی اندک نشان داده است.
در ادامه گزارش رویترز می‌خوانیم:
تسلا، به عنوان باارزش‌ترین خودروساز جهان، بهتر از رقبای خود توانسته از همه‌گیری کرونا و اختلالات زنجیره تامین کالا عبور کند. نکته جالب‌تر هم این که کارخانه جدید تسلا در شانگهای نیز در همین فاصله کوتاه به رشد و سودآوری رسیده است.
با این حال افزایش اخیر موارد کووید ۱۹ در چین، تسلا را مجبور کرده است که به طور موقت خط تولید خود در کارخانه شانگهای را- برای چند روز در ماه‌های مارس و آوریل- به حال تعلیق درآورد.
دنیل آیوز، تحلیلگر اقتصادی در گزارشی در این زمینه گفته که «تسلا از نظر تحویل خودروهایش با توجه به مشکلات موجود در حوزه زنجیره تامین بسیار بسیار بهتر از حد انتظار عمل کرده است».
تسلا در این زمینه اعلام کرده که در بازه زمانی مورد اشاره در مجموع ۲۹۵۳۲۴ خودروی سدان و خودروی اسپرت مدل Y فروخته- و در عین حال توانسته ۱۴۷۲۴ سدان لوکس مدل S و SUV ممتاز مدل X را به خریداران تحویل دهد.
افزایش قیمت
به گفته تحلیلگران، انتظار می‌رود افزایش سرسام‌آور قیمت بنزین- ناشی از بحران اوکراین- باعث افزایش تقاضا برای خودروهای برقی شود. با این حال همین تحلیلگران بر این باورند که کمبود موجودی و قیمت بالاتر خودرو می‌تواند بر فروش خودروهای تسلا تاثیر بگذارد.
تسلا در ماه مارس پس از این‌که ایلان ماسک گفت که این خودروساز آمریکایی پس از حمله روسیه به اوکراین با فشار تورمی قابل توجهی در مواد خام و لجستیک مواجه شده است، قیمت خودروهای خود را در چین و آمریکا افزایش داد.
جین مانستر، یکی از مدیران شرکت سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر لوپ‌ونچرز می‌گوید که «تسلا در سه ماه اول سال در زمینه تحویل خودروهایش- با توجه به همه بادهای مخالف- موفقیت قابل توجهی داشته». او اضافه می‌کند که انتظار دارد تسلا در ادامه نیز در قیاس با سایر خودروسازان عملکرد بهتر و فروش بالاتری داشته باشد.
حالا تسلا در حالی دست به انتشار اخبار رکوردشکنی‌هایش زده- که تویوتا، جنرال موتورز و هیوندای روز جمعه گزارش دادند که در سه ماهه اول امسال فروش کمتری نسبت به سال گذشته داشته‌اند.
ماسک در ماه اکتبر گفته بود که شانگهای از نظر تولید از کارخانه فرمونت کالیفرنیا- اولین کارخانه این شرکت- پیشی گرفته است. این دو کارخانه برای هدف تسلا برای افزایش ۵۰ درصدی تحویل در سال جاری حیاتی هستند، زیرا انتظار می‌رود تولید در کارخانه‌های جدید این شرکت حداقل در سال اول روند آرامی داشته باشد.
تسلا هم‌چنین تحویل خودروهای تولیدشده در کارخانه خود در گرونهاید آلمان را نیز در ماه مارس آغاز کرده و البته قرار بود تحویل خودروهای تولیدشده در کارخانه خود در آستین تگزاس را نیز در آینده نزدیک آغاز کند.

انتهای پیام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.