زمان انتشار : ۱۹ آبان ,۱۴۰۰ | ساعت : 15:52 | کد خبر : 214819 |
,

مخالفت اکثریت آمریکایی‌ها با نامزدی دوباره بایدن و ترامپ

شفقنا آینده- طبق یک نظرسنجی تازه، ۶۴ درصد از آمریکایی‌ها با نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ مخالف هستند و ۵۸ درصد هم اعتقاد دارند دونالد ترامپ نباید نامزد این انتخابات شود.

به گزارش فارس، جدیدترین نظرسنجی در آمریکا از مخالف بالای آمریکایی‌ها با نامزدی دوباره جو بایدن و دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری حکایت دارد.

روزنامه «یواس‌ای‌تودی» و دانشگاه «سافولک» آمریکا یک نظرسنجی تازه در این کشور انجام دادند و نظر مردم را درباره رضایتمندی از جو بایدن و احتمال شرکت او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ جویا شدند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، طبق این نظرسنجی بیش از ۶۰ درصد از آمریکایی‌ها نمی‌خواهند که جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور برای بار دوم نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.

۶۴ درصد (حدود دو سوم) از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مشترک یواس‌ای‌تودی و دانشگاه سافولک اعلام کردند که آنها نمی‌خواهند جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ حاضر شود.

از جمله نکات مهم در این نظرسنجی آن است که ۲۸ درصد از دموکرات‌ها هم گفته‌اند با نامزدی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آینده مخالف هستند.

آمریکایی‌های شرکت کننده در نظرسنجی تازه، اقبال چندانی به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق این کشور هم نشان نداده‌اند و ۵۸ درصد اعلام کردند، نمی‌خواهند ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد شود.

میزان محبوبیت بایدن در این نظرسنجی، ۳۷.۸ درصد و میزان نارضایتی از او ۵۹ درصد است. ۴۶ درصد از آمریکایی‌ها هم گفتند که عملکرد رئیس‌جمهور دموکرات این کشور بدتر از آن چیزی بوده که آنها توقع داشتند.

تنها ۲۰ درصد از آمریکایی‌ها باور دارند که کشورشان در مسیر درست در حال حرکت است و ۶۶ درصد معتقدند آمریکا در مسیر نادرست قرار دارد.

نظرسنجی سراسری یواس‌ای‌تودی و دانشگاه سافولک طی روزهای چهارشنبه تا جمعه هفته گذشته در آمریکا گرفته شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.