زمان انتشار : ۱۲ آبان ,۱۴۰۰ | ساعت : 14:40 | کد خبر : 214771 |
,

نظرسنجی ان.بی.سی‌نیوز: اکثر آمریکایی‌ها نه ترامپ را می‌خواهند، نه بایدن را

شفقنا آینده- بر اساس نتایج جدیدترین نظرسنجی کشوری شبکه ان.بی.سی نیوز در آمریکا، اکثر آمریکایی‌ها با عملکرد جو بایدن مخالفت کرده‌ و نیمی از آنها به او در زمینه شایستگی و متحد کردن این کشور نمره پایینی داده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از ان.بی.سی نیوز، نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که از هر ۱۰ بزرگسال آمریکایی، هفت تن، از جمله تقریبا نیمی از دموکرات‌ها، معتقدند که کشورشان در مسیر اشتباهی پیش می‌رود و همچنین نزدیک به ۶۰ درصد هم تنها ۹ ماه پس از ریاست‌جمهوری بایدن، نظر منفی نسبت به مدیریت او بر اقتصاد دارند.

در فاصله یک سال مانده تا انتخابات میان‌دوره آمریکا و کمتر از یک هفته قبل از رقابت‌ انتخاباتی در ویرجینیا برای تعیین فرماندار، این تنزل جایگاه بایدن در نظرسنجی‌ها نیز ضربه‌ای به حزب او وارد کرده است.

در نظرسنجی مذکور در قبال این پرسش که کدام یک از دو حزب اصلی آمریکا بهتر اقتصاد، تورم و مهاجرت را مدیریت می‌کند، دموکرات‌ها عقب‌تر از جمهوری‌خواهان هستند، در حالی که آنها همچنین در حوزه‌های آموزش و ویروس کرونا نسبت به جایگاه قبلی خود تنزل پیدا کرده‌اند.

جف هورویت، یک مجری دموکرات نظرسنجی و عضو انستیتوی انجمن‌های پژوهش هارت که با همراهی بیل مک اینترف، مجری جمهوری‌خواه نظرسنجی از موسسه استراتژی‌های آرای عمومی این نظرسنجی را اجرا کرده، گفت: دموکرات‌ها با کشوری روبرو هستند که نظرش درباره رئیس جمهور بایدن از ماه آوریل تاکنون به شدت منفی شده است.

هورویت ادامه داد: وعده‌های مربوط به ریاست جمهوری بایدن -دانش، شایستگی و ثبات در شرایط سخت- تماما زیر سوال رفته است.

پیتر هارت، یک مجری دموکرات نظرسنجی‌ اضافه کرد: آنچه مردم به آن رای دادند، ثبات و آرامش بود و چیزی که به دست آوردند، بی‌ثباتی و هرج و مرج بود.

در این نظرسنجی، ۴۲ درصد از بزرگسالان گفتند که عملکرد کلی بایدن به عنوان رئیس‌جمهور را تایید می‌کنند و این کاهشی هفت درصدی نسبت به یک نظرسنجی ماه اوت نشان می‌دهد، در حالی که بخش عمده از ریزش‌ها مربوط به بخش‌های کلیدی پایگاه حمایتی دموکرات‌هاست.

در مقایسه ۵۴ درصد می‌گویند، عملکرد جو بایدن به عنوان رئیس جمهور را تایید نمی‌کنند، که نسبت به ماه اوت شش درصد افزایش داشته است.

بر مبنای سوابق داده‌های شرکت نظرسنجی گالوپ، میزان محبوبیت بایدن در این نظرسنجی (۴۲ درصد) کمتر از محبوبیت هر رئیس‌جمهور دیگر دوران مدرن آمریکا در همین مقطع مشابه در سال اول ریاست جمهوی‌اش است، البته به استثنای دونالد ترامپ که در پاییز ۲۰۱۷ میزان محبوبیتش به طور میانگین ​​۳۷ درصد بود.

در گروه محدودتر مربوط به افراد ثبت‌نام شده به عنوان رای‌دهنده، میزان تایید عملکردی بایدن ۴۵ درصد و میزان مخالفت با عملکرد او در این گروه ۵۲ درصد است. این در حالی است که دو ماه قبل ۵۰ درصد از این گروه با عملکرد وی موافق و ۴۸ درصد مخالف بودند.

نظرسنجی ان‌.بی.‌سی نیوز پس از سختی‌های تابستان گذشته و اوایل پاییز برای بایدنی که سال اول ریاست جمهوری خود را تجربه می‌کند، انجام شد زیرا او با موج جدید افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و مرگ‌ومیرهای آن، پیامدهای خروج پر هرج‌ومرج آمریکا از افغانستان، افزایش تورم، اشتغال‌زایی ناامیدکننده و درگیری‌های داخلی دموکرات‌ها بر سر دستور کار قانونگذاری بایدن مواجه شد.

با این حال، اخیراً آمار ابتلا و تلفات مربوط به کووید-۱۹ بار دیگر رو به کاهش است و دموکرات‌های کنگره در زمینه اولویت‌های قانونی بایدن پیشرفت حاصل کرده‌اند، اما هنوز به خط پایان نرسیده‌اند.

این نظرسنجی حاکی از آن است که ۴۰ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد رئیس‌جمهوری کشورشان در امور اقتصادی را تایید می‌کنند (هفت درصد کاهش نسبت به اوت) و ۵۱ درصد هم مدیریت او در قبال شیوع ویروس کرونا را تایید می‌کنند. (دو درصد کاهش).

آنچه که شاید برای بایدن نگران‌کننده‌تر باشد، این است که فقط ۳۷ درصد از بزرگسالان آمریکایی به بایدن در زمینه شایستگی و مؤثر بودن به عنوان رئیس‌جمهوری نمره قبولی داده‌اند و تنها ۲۸ درصد از آنها به او در زمینه متحد کردن کشور نمره قبولی می‌دهند.

در مقابل، ۵۰ درصد به بایدن در زمینه شایستگی نمره پایین دادند و ۵۱ درصد هم در زمینه متحد کردن کشور به او نمره پایین دادند.

نتیجه این نظرسنجی در حوزه ارزیابی “مطلوب/نامطلوب” از بایدن (۴۰ درصد مثبت در برابر ۴۸ درصد منفی) تقریبا مشابه با نتیجه به دست آمده در نظرسنجی یکسان برای ترامپ (۳۸ درصد مثبت در برابر ۵۰ درصد منفی) است.

این حاکی از تغییر آرای عمومی در مقایسه با انتخابات ۲۰۲۰ است که در آن امتیاز داده شده به بایدن براساس مطلوب/نامطلوب بودن به طور قابل توجهی بالاتر از ترامپ بود.

از سوی دیگر در نظرسنجی ان‌.بی.‌سی نیوز، ۷۱ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند کشورشان در مسیری اشتباهی پیش می‌رود که هشت درصد نسبت به نظرسنجی ماه اوت افزایش نشان داده است. این شامل ۹۳ درصد از جمهوری‌خواهان، ۷۰ از مستقل‌ها و حتی ۴۸ درصد از دموکرات‌ها می‌شود.

مک اینتورف، مجری جمهوری‌خواه این نظرسنجی می‌گوید: وقتی نمره ۷۱ درصدی در زمینه اشتباه دانستن مسیر می‌بینید، در واقع یک چراغ قرمز چشمک‌زن هشدار روشن شده است. این افراد به ما می‌گویند که وضعیت خوب پیش نمی‌رود.

همچنین طبق این نظرسنجی در پاسخ به سوالی درباره آینده آمریکا، تنها ۴۱ درصد از پاسخ‌دهندگان این نظرسنجی می‌گویند که بهترین سال‌های آمریکا در پیش رو قرار دارد، در حالی که ۵۳ درصد معتقدند آمریکا بهترین سال‌هایش را پشت سر گذاشته است.

با وجود این بدبینی، این نظرسنجی نشانه‌هایی از خوش‌بینی را در مورد وضعیت مربوط به ویروس کرونا و اقتصاد نشان می‌دهد.

اکثر پاسخ‌دهندگان معادل ۵۶ درصد معتقدند که بدترین وضعیت مربوط به کروناویروس پشت سر گذشته شده است، که ۱۸ درصد نسبت به نظرسنجی ماه اوت، زمانی که ابتلا به سویه دلتا شروع به افزایش در سراسر این کشور کرده بود، افزایش نشان داده است.

همچنین ۳۰ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند که در وضعیت مالی خود پیشرفت پیدا کرده‌اند، در حالی که ۴۵ درصد می‌گویند که در همان جایی که هستند، مانده‌اند. این در مقایسه با ۲۴ درصدی است که می‌گویند در حال لغزش به عقب یا عقب افتادن هستند.

در نهایت، این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۲۰ درصد از کسانی که به عنوان رای‌دهنده ثبت‌نام کرده‌اند، می‌گویند که رای آنها در سال ۲۰۲۲ نشانه مخالفت با ترامپ و ۲۱ درصد اعلام کرده‌اند که رایشان در آن انتخابات نشانه مخالفت با بایدن خواهد بود. اکثر رای‌دهندگان (۵۲ درصد) می‌گویند که رای آنها در آن انتخابات، نه نشانه‌ای در مورد ترامپ و نه نشانه‌ای در مورد بایدن خواهد بود.

مک اینترف گفت: نشانه‌های چندانی وجود ندارند که به من نشان دهند ترامپ، با گذشت یک سال از انتخابات، صرفا یک چهره محرک آرا است.

نظرسنجی ان.‌بی.‌سی نیوز در بازه زمانی ۲۳ تا ۲۶ اکتبر از ۱۰۰۰ فرد بالغ که ۶۵۰ تن از آنها فقط از طریق تلفن همراه شرکت داشتند، انجام شد و حاشیه خطای کلی آن مثبت منفی ۳.۱ درصد است. حاشیه خطای آن در قبال ۸۲۰ فرد ثبت‌نام شده به عنوان رای‌دهنده در نظرسنجی مثبت منفی ۳.۴ درصد است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.