زمان انتشار : ۸ آبان ,۱۴۰۰ | ساعت : 14:57 | کد خبر : 214725 |
,

اروپایی‌ها امیدی به کارامدی دولت‌ ها در مقابله با بحران اقلیمی ندارند

شفقنا آینده- نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که اکثر اروپایی ها (۵۸ درصد) فکر می کنند دولت متبوع شان در مقابله با تغییرات آب وهوایی که به زعم آنها بزرگترین چالش پیش روی بشر در قرن جاری است، ناکارامد است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: نتایج نظرسنجی بانک سرمایه گذاری اروپا نشان داد که اکثر اروپایی ها معتقدند که کشورشان نمی تواند تا سال ۲۰۵۰میلادی به میزان قابل توجهی انتشار گاز دی اکسید کربن را کاهش دهد.

نظرسنجی از ۲۷ هزار و ۷۰۰ اروپایی ساکن در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا نشان داد که ۷۰ درصد پاسخ دهندگان گفته اند از اقداماتی برای ایجاد تغییرات در رفتار مردم به منظور کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن حمایت می کنند.

اکثریت بیشتری شامل ۸۷ درصد از پاسخ دهندگان «به طور کامل» و یا «تا حدی» از جایگزین کردن پروازهای کوتاه مدت با قطار حمایت می کردند و ۶۹ درصد گفتند از اعمال مالیات بر بیشتر تولیدات آلوده کننده هوا حمایت می کنند.

«أمبرواز فایول Ambroise Fayoll/» معاون بانک سرمایه گذاری اروپا گفت: در آستانه برگزاری اجلاس آب و هوایی گلاسکو(COP۲۶) چنین مطالباتی از سوی مردم دستورکار روشنی را برای ما به منظور تقویت تلاش ها و تسریع در انتقال به انرژی سبز در اختیار قرار می دهد.

اجلاس آب وهوایی سازمان ملل از یکشنبه این هفته کار خود را در اسکاتلند آغاز می کند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۸۱ درصد از شهروندان اتحادیه اروپا در این زمینه توافق دارند که تغییرات آب و هوایی بزرگترین چالش پیش روی بشر در قرن جاری است و ۷۵ درصد گفتند بسیار بیشتر از دولت هایشان نگران بحران آب و هوایی هستند.

نظرسنجی بانک سرمایه گذاری اروپا در ماه های اگوست و سپتامبر (مرداد-شهریور) و به دنبال آتش سوزی مخرب جنگل ها و سیل مرگبار انجام شده است که واقعیت تغییرات اب و هوایی را برای بسیاری از کشورهای اروپایی روشن کرد.

اتحادیه اروپا متعهد شده انتشار گاز دی اکسید کربن را تا سال ۲۰۵۰ به صفر رسانده و در قرن جاری آن را به سرعت کاهش دهد.

این اهداف شامل برنامه جامع اتحادیه اروپا برای کاهش گاز دی اکسید کربن است اما کشورهای اروپایی نظیر دانمارک، فرانسه، آلمان و ایرلند نیز برنامه ها و اهدافی را در سطح ملی برای به صفر رساندن انتشار کربن دنبال می کنند.

تصمیم گیرندگان سیاسی در اتحادیه اروپا در حال مذاکره درباره اقدامات جدیدی برای تحقق اهداف آب و هوایی خود هستند که شامل افزایش مالیات سوخت های آلاینده و بازار جدید کربن است که با مقاومت برخی از کشورها مواجه است. این کشورها نگران واکنش عمومی در مقابل چنین اقداماتی هستند که ممکن است هزینه خانوارها را افزایش دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.