زمان انتشار : ۹ مرداد ,۱۴۰۰ | ساعت : 15:36 | کد خبر : 214043 |
,

مجمع جهانی اقتصاد: اکثر کارمندان خواهان ادامه کار در خانه هستند

شفقنا آینده- نظرسنجی جدید مجمع جهانی اقتصاد نشان داد که اغلب کارمندان به دورکاری رغبت نشان داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آنا، طبق یک نظرسنجی جدید، دوسوم افراد شاغل و کارمند می‌خواهند که دورکاری(یا کار از راه دور) با پایان یافتن بیماری همه‌گیر COVID-۱۹ نیز ادامه یابد.

این نظرسنجی که در ۲۹ کشور بین ۱۲ هزار و ۵۰۰ کارمند انجام شده است، نشان می‌دهد که ۶۶٪ کارمندان فکر می‌کنند کارفرمایان باید اجازه کار انعطاف‌پذیرتر را در آینده بدهند، به این معنی که افراد بتوانند برای انجام کار بعضی روزها در خانه و بعضی روزها در دفتر کار باشند.

با توجه به گزینه‌های گوناگون این نظرسنجی، کسانی که طرفدار روزهای کاری آزاد هستند مایل بودند نیمی از هفته را در خانه و بقیه را در محل کار خود بگذرانند، این بررسی که توسط Ipsos برای مجمع جهانی اقتصاد انجام شده است نشان می‌دهد دورکاری همچنان پرطرفدار است.

براساس این نظرسنجی، مردم بلژیک و فرانسه و همچنین چین کمترین علاقه را به دورکاری دارند و ترجیح می‌دهند هفته‌ای کمتر از ۲ روز در خانه کار کنند.

اما مردم هند مشتاق‌ترین افراد بودند و می‌خواستند نزدیک به ۳.۵ روز در هفته دورکار باشند.

در بروکسل یکی از شعب بانک AXA در انتظار پایان همه‌گیری است و از اول سپتامبر کارمندان آن می‌توانند به عنوان بخشی از یک توافق‌نامه صنفی تصمیم بگیرند که در هر زمان که بخواهند در خانه یا دفتر کار حضور داشته باشند.

در حال حاضر نهادهای اتحادیه اروپا سیاست‌های دورکاری خود را نهایی می‌کند و کمیسیون این اتحادیه پیشنهاد کرده است که کارکنان دولتی تا ۲ روز در هفته را در دفتر کار حضور داشته باشند و بقیه موارد به توافق بین کارمندان و کارفرمایان بستگی خواهد داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.