زمان انتشار : ۱۳ تیر ,۱۴۰۰ | ساعت : 17:49 | کد خبر : 213798 |
,

تازترین نظرسنجی:۳۰ درصد آمریکایی ها از دریافت واکسن خودداری می کنند

شفقنا آینده- شبکه خبری ای.بی.سی.نیوز براساس تازترین نظرسنجی انجام شده نوشت: ۳۰ درصد جمعیت شرکت کننده اعلام کرده اند که واکسن نزده و هرگز نخواهند زد؛ امتناعی که برنامه دولت بایدن را برای تعیین روز ۴ ژوئیه برای رهایی از همه گیری کرونا زیر سوال می برد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای این شبکه خبری، نزدیک به ۳۰ درصد جمعیت آمریکا در یک نظرسنجی اعلام کرده اند که واکسینه نشده اند و بعید است این کار را انجام دهد.

این شبکه خبری در تارنمای خود نوشت: اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی هایی که از زدن واکسن اجتناب می کنند، خطرات اعلام شده مربوط به انتشار ویروس دلتا که برای نخستین بار در هند شناسایی شده است را رد کرده و به این ترتیب تاریخ چهارم ژوئیه (۱۳ تیر و روز استقلال آمریکا) یعنی زمان رهایی کامل ایالات متحده از همه گیری ویروس کرونا که از سوی «جو بایدن» رئیس جمهوری این کشور تعیین شده است را با اما و اگرهای بسیاری روبرو کرده اند.

براساس تازه ترین نظرسنجی انجام شده توسط شبکه خبری “ای.بی.سی.نیوز” با همکاری روزنامه “واشنگتن پست”، از هر ۱۰ بزرگسال در آمریکا سه نفر اعلام کرده اند که واکسن کووید-۱۹ را تزریق نکرده‌اند و به طور قطع یا احتمالا واکسن نمی زنند. در این گروه، ۷۳ درصد می گویند که مقامات آمریکا در مورد خطر نوع دلتا اغراق می کنند و ۷۹ درصد هم فکر می کنند که با خطر کم ابتلا به کووید-۱۹ روبرو هستند و یا اصلا این بیماری خطری ندارد.

بایدن و مقامات بهداشتی، نوع دلتا را مسری تر از سایر سویه های دیگر توصیف کرده و آن را خطری قابل توجه برای افراد واکسینه نشده دانسته اند. گزارش ها نشان می دهد در حال حاضر یک چهارم مبتلایان به کووید-۱۹ در آمریکا به نوع دلتا دچار شده اند.

به نظر می رسد طرح دولت بایدن برای رفع کامل همه گیری از طریق واکسیناسیون به بن بست رسیده است. براساس نظرسنجی انجام شده مشخص شده است که تاکنون ۶۰ درصد افراد یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و این میزان با رقم از قبل پیش بینی شده ۶۶.۸ درصد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) فاصله دارد. ضمن آنکه با هدف دولت بایدن نیز برای تزریق یک دوز به ۷۰ درصد جمعیت هم فاصله دارد.

در این میان دو دستگی های شدید حزبی خود سیاسی بودن همه گیری را تائید می کند. درواقع نتایج نظرسنجی نشان می دهد تنها ۴۵ درصد افراد فکر می کنند دولت خطر نوع دلتا را به درستی اعلام کرده است.

اجتناب از تزریق واکسن به ویژه در میان گروه های متمایل به جمهوری خواه، مانند محافظه کاران، پروتستان های سفید پوست و بزرگسالان کمتر تحصیل کرده بیشتر دیده می شود و در حالی که ۴۹ درصد جمهوری خواهان واکسن زده اند، تنها ۲۴ درصد از آنها خود را در معرض خطر ابتلا می دانند. این در حالی است که براساس نظرسنجی انجام شده، ۹۳ درصد دموکرات ها واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد بزرگسالان سیاهپوست ۷۹ درصد بیش از دیگران تمایل به زدن واکسن داشته اند. در حالیکه در مورد سفیدپوستان بزرگسال این رقم ۶۸ درصد و اسپانیایی تبارها ۷۰ درصد بوده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.