زمان انتشار : ۲۶ بهمن ,۱۳۹۹ | ساعت : 14:26 | کد خبر : 212785 |

اوباما و ترامپ؛ بهترین و بدترین روسای جمهوری تاریخ آمریکا

شفقنا آینده- نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از آن است که دو رئیس جمهوری قبلی آمریکا، به ترتیب بهترین و بدترین روسای جمهوری تاریخ این کشور به شمار می آیند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از روزنامه آمریکایی «هیل»، نتایج جدیدترین نظرسنجی مشترک موسسه «یوگاو» و هفته نامه «اکونومیست» با شرکت هزار و ۵۰۰ شهروند بالای ۱۸ سال، نشان می دهد که «باراک اوباما» و «دونالد ترامپ» به ترتیب به عنوان بهترین و بدترین رئیس جمهوری تاریخ این کشور شناخته شدند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، اوباما با کسب ۱۸ درصد آرای شرکت کنندگان در آن، توانسته از «آبراهام لینکلن»، رئیس جمهوری اسبق آمریکا پیشی بگیرد و لقب بهترین رئیس جمهوری تاریخ این کشور را به خود اختصاص دهد در حالی که ترامپ نیز برای دستیابی به چنین لقبی، ۱۳ درصد آرای شرکت کنندگان را از آن خود کرد.

در بخش مربوط به انتخاب بدترین روسای جمهوری تاریخ آمریکا نیز ترامپ با کسب ۴۶ درصد آرای شرکت کنندگان در نظرسنجی مشترک یوگاو و اکونومیست که طی روزهای ششم تا نهم فوریه (شنبه تا سه شنبه هفته گذشته) انجام شده، در صدر قرار گرفت در حالی که پس از وی نیز اوباما با ۲۴ درصد، رتبه دوم را از آن خود کرد.

نتایج این نظرسنجی که شامگاه جمعه منتشر شده همچنین حاکی از آن است که ۴۳ درصد مردم آمریکا بر این باورند که ترامپ مسئولیت زیادی در قبال یورش مرگبار هواداران خود به ساختمان کنگره (کاپیتول) در شش ژانویه گذشته را بر عهده دارد و ۴۷ درصد نیز تاکید دارند که مجلس سنا باید به محکومیت وی در این رابطه رای دهد.

بنا بر نتایج نظرسنجی مذکور، بیش از ۵۳ درصد مردم آمریکا بر این باورند که ترامپ نباید اجازه یابد بار دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود با این حال محرومیت وی از نامزدی تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که دو سوم اعضای مجلس سنا یعنی همه ۵۰ سناتور دمکرات به همراه دست کم ۱۷ سناتور جمهوری خواه، رئیس جمهوری سابق کشورشان را محکوم کنند.

لازم به ذکر است که ترامپ دوره ریاست جمهوری خود را در حالی به پایان رساند که میزان محبوبیتش نزد مردم آمریکا به پایین ترین سطح خود در سال های اخیر رسیده و هم اکنون نیز فرآیند استیضاح وی در مجلس سنا با اتهام اصلی تحریک طرفداران افراطی خود برای حمله ماه گذشته به ساختمان کنگره در جریان است جایی که نخستین رئیس جمهوری تاریخ این کشور به شمار می آید که دو بار استیضاح می شود.

خبر اصلی را در هیل ببینید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.