زمان انتشار : ۱۸ بهمن ,۱۳۹۹ | ساعت : 14:08 | کد خبر : 212706 |
,

صف کاندیدا‌های اصولگرا برای ۱۴۰۰

شفقنا آینده- اعتماد نوشت: تا چند وقت پیش تصور می‌شد که حداکثر ۱۰ تا ۱۵ نفر از اصولگرایان برای رسیدن به «پاستور» در صف انتظارند اما حالا خودشان هم می‌گویند که این صف به‌مراتب دور و درازتر و طویل‌تر از این حرفهاست.

*تا همین چندی پیش، اصولگرایان سعی می‌کردند درباره کاندیداهای احتمالی صحبتی نکنند و حتی اگر ۱۰۰ درصد با کاندیداتوری یکی از اصولگرایان مخالف بودند، آن را علنی نمی‌کردند اما حالا با نزدیک شدن به روز سرنوشت، به نظر می‌رسد که مشکلات آنان با یکدیگر نیز جدی شده و دیگر نمی‌توانند ازطریق مذاکرات درونی آن را حل کنند و درنتیجه دست به دامان اعلام عمومی شده‌اند.

* اختلاف‌نظرهای اصولگرایانه اما در حالی علنی شده که هنوز بحث آمدن یا نیامدن سیدابراهیم رییسی و محمد باقر قالیباف در انتخابات ۱۴۰۰ میان اصولگرایان وجود دارد. برخی از آنان معتقدند حالا که اختلافات بالا گرفته و کسی حاضر نیست صحنه را ترک کند، باید چهره‌ای کاندیدا شود که توانایی اجماع‌سازی داشته باشد. آنان تأکید دارند که رییسی و قالیباف واجد این شرایط هستند.

با این حال اما جریان اصولگرا آنقدر کاندیدا دارد که به‌هرحال اوضاع برایشان پیچیده باشد. مهدی چمران از چهره‌های اصولگرا که البته قرابتی انکارناپذیر نیز به قالیباف دارد، به همین پیچیدگی‌ها اشاره کرده و به ایرنا گفته است: «به‌دلیل پیچیدگی نمی‌توان نتیجه انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ریاست‌جمهوری را پیش‌بینی کرد.» چمران البته در مصاحبه خود انتقاداتی هم به شورای وحدت وارد کرده و در نهایت گفته است: «اجماع روی یک نفر در اصولگرایان بستگی به شخصی دارد که از او حمایت می‌شود.»

*این درحالی است که همچنان برخی اصولگرایان می‌گویند رییسی نباید کاندیدا شود؛ چراکه او کارهای بسیار مهمی را در قوه قضاییه شروع کرده که باید به سرانجام برساند.

*هرچه هست، اخبار درباره احتمال کاندیداتوری رییسی ضد و نقیض است و دقیقا معلوم نیست نتیجه چه خواهد شد ولی دیروز حمیدرضا فولادگر از چهره‌های سیاسی اصولگرا که سال‌ها سابقه حضور در مجلس را نیز در کارنامه دارد، به نامه‌نیوز گفته است: «آنچه اخیرا شنیدم آقای رییسی نپذیرفته و پاسخ ایشان منفی است و می‌خواهد در همان قوه قضاییه اجرای برنامه ۵ ساله خود را دنبال کند.» با این حال او هم از احتمال به اجماع نرسیدن اصولگرایان ابراز نگرانی کرده است. آن‌چه تا این‌جا کار مسلم است آنکه تمامی این اخبار در حد گمانه‌زنی انتخاباتی است و برای اظهارنظر قطعی‌تر هنوز باید منتظر ماند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.