زمان انتشار : ۳۰ دی ,۱۳۹۹ | ساعت : 13:02 | کد خبر : 212536 |
, ,

احتمال حضور نیکی هیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴

شفقنا آینده- در شرایطی که به نظر می‌رسید شکست دونالد ترامپ در انتخابات و رخدادهای چهار سال ریاست جمهوری او باعث خواهد شد جمهوری‌خواهان حداقل تا چند سال از جایگاه سیاسی خود در هرم قدرت آمریکا فاصله بگیرند؛ رخدادهای سیاسی آمریکا نشان از این دارد که این اتفاق، به جز حامیان سرسخت ترامپ روی دیگر سیاستمداران جمهوری‌خواه تاثیر چندانی نگذاشته و این گروه به سیاق سابق در فضای سیاسی آمریکا در حال ایفای نقش هستند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا از ایندیپندنت؛ نیکی هیلی که گفته می‌شود به احتمال زیاد نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ خواهد بود، با تاسیس یک کمیته سیاسی می‌کوشد از جمهوری‌خواهان در برابر دموکرات‌ها دفاع و حمایت کند. هیلی که سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل است، با تاسیس کمیته «پک» و حمایت از کاندیداهای محافظه‌کار به دنبال تثبیت جایگاه سیاسی خود در بین دست راستی‌های آمریکاست. ظاهرا فرماندار سابق کارولینای شمالی کمیته «پک» را که شعار «مقاومت به خاطر آمریکا» را انتخاب کرده، برای کمک به انتخاب شدن نامزدهای محافظه‌کار در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره سال ۲۰۲۲ تاسیس کرده است.

درباره فعالیت جدید نیکی هیلی، رسانه‌ها نوشته‌اند که این سیاستمدار ۴۸ ساله در ایمیلی خطاب به حامیانش نوشته که کمیته پک «با تمرکز بر انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ تلاش دارد مسیر اهداف و برنامه‌های لیبرال جو بایدن، کامالا هریس، چاک شومر و نانسی پلوسی را سد کند».

در بیانیه‌ دیگری نیز گفته شده که «پک» از کاندیداهایی که از آزادی، فرصت برابر برای همه، آزادی بیان، سرمایه‌داری و حاکمیت قانون، یعنی از اصول اساسی آمریکا دفاع می‌کنند، حمایت خواهد کرد. در ادامه این بیانیه‌ هم آمده که پک «به دنبال کاندیداهایی است که به دنبال متوقف کردن سیاست‌های افراطی دموکرات‌ها هستند».

درباره سیاستمدارانی که در کمیته پک فعالیت دارند، گفته شده که بردلی کریت، که در سال ۲۰۱۶ خزانه‌دار ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ بوده، در پک نیز همان نقش را بازی می‌کند. به گفته این سیاستمدار جمهوری‌خواه کمیته پک می‌تواند تا حدود پنج هزار دلار برای کاندیداهای جمهوری‌خواهی که در انتخابات ۲۰۲۲ حضور خواهند داشت، هزینه کند. نشریه هیل در این زمینه نوشته که بودجه «پک» هم‌چنین برای پرداخت هزینه‌های مسافرتی نیکی هیلی نیز- که در سراسر آمریکا با برگزاری کمپین برای پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره تلاش می‌کند، شامل خواهد شد.

درباره نقش هیلی در اردوی جمهوری‌خواهان و دورخیز او برای انتخابات ریاست جمهوری چهار سال بعد باید گفت که هیلی اخیرا در دور دوم انتخابات سنا نیز فعالیت‌های مهمی برای موفقیت کارزارهای کلی لوئفلکر و دیوید پردو در جورجیا به انجام رساند، ولی هر دوی این کاندیداها از رقبای دموکرات خود شکست خوردند و باعث شدند در نهایت کنترل مجلس سنا از دست جمهوری‌خواهان خارج شود.

هیلی، که هنوز حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را تایید نکرده است، از نظر تحلیلگران سیاسی یکی از گزینه‌های اصلی جمهوری‌خواهان است. طبق پیش‌بینی همین تحلیلگران هم هست که گفته می‌شود تاسیس کمیته پک یک گام بلند در جهت آغاز زودهنگام کمپین انتخاباتی ریاست جمهوری چهار سال بعد است. گامی بلند از سوی سیاستمداری که در طول انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به نفع ترامپ تلاش‌های بسیاری کرد و کمپین‌های زیادی برگزار کرد و به تازگی هم به جمهوری‌خواهان هشدار داده که دستاوردهای جمهوری‌خواهان در دولت ترامپ نباید نادیده و ناگفته انگاشته شده یا با دیده تردیدآمیز نگریسته شود. البته این موضع‌گیری در شرایطی تعجب‌آمیز جلوه می‌کند که بدانیم خود نیکی هیلی اخیرا از موضع‌گیری‌ها و عملکرد دونالد ترامپ در روزهای بعد از انتخابات انتقاد کرده و به شبکه خبری فاکس گفته که «تاریخ درباره عملکرد ترامپ پس از روز انتخابات، سختگیرانه قضاوت خواهد کرد».

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.