زمان انتشار : ۱۸ آذر ,۱۳۹۹ | ساعت : 15:35 | کد خبر : 212385 |
, ,

نگرانی ایرانی‌ها نسبت به معیشت بیش از کروناست: نظرسنجی ایسپا

شفقنا آینده- آخرین نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد، ۵۲ درصد از شهروندان مشکلات اقتصادی و معیشتی و در مقابل ۴۸ درصد بیماری کرونا را باعث نگرانی می‌دانند.

به گزارش شفقنا از روابط عمومی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)، موج هشتم نظرسنجی در خصوص ابعاد شیوع ویروس کرونا در تهران به سفارش دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از سوی ایسپا به صورت مصاحبه تلفنی، با جامعه آماری شهروندان بالای ۱۸ سال شهر تهران و اندازه نمونه ۱۰۷۷، در آبان‌ماه سال جاری اجرا شده است. از شهروندان بالای ۱۸ سال تهرانی پرسیده شد: «در حال حاضر بیشتر مشکلات اقتصادی شما را نگران می‌کند یا بیماری کرونا؟»

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد، ۵۲ درصد از شهروندان مشکلات اقتصادی و معیشتی و در مقابل ۴۸ درصد بیماری کرونا را باعث نگرانی می‌دانند. زنان در دوگانه معیشت و سلامت، بیشتر نگران بیماری کرونا (۵۶ درصد در مقابل ۴۴ درصد) هستند. در مقابل مردان بیشتر نگران معیشت و مشکلات اقتصادی هستند (۶۰.۴ درصد در مقابل ۳۹.۶ درصد). با افزایش سن بیشتر نگرانی به سمت بیماری کرونا میل پیدا می‌کند و از شدت نگرانی از مشکلات اقتصادی کاسته می‌شود. ۳۶.۳ درصد از جوانان (۱۸ تا ۲۹ سال) نگران بیماری کرونا هستند. این رقم در بین افراد (۳۰ تا ۴۹ سال) ۴۴.۲ درصد و در بین افراد بالای ۵۰ سال ۶۲.۸ درصد است.

نگرانی مردم نسبت به معیشت بیش از کروناست

انتهای پیام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.