زمان انتشار : ۱۸ آذر ,۱۳۹۹ | ساعت : 15:32 | کد خبر : 212379 |
, ,

بایدن روابط سردتری با اسرائیل خواهد داشت: نتایج یک نظرسنجی صهیونیستی

شفقنا آینده-حلیلگران معتقدند که ریاست جمهوری بایدن برای نتانیاهو نخست وزیر کنونی اسرائیل یک چالش تمام عیار است و حتی می تواند به سقوط دولت وی منجر شود؛ چرا که بعید است او بتواند با چالش‌هایی که روبرو می شود در صحنه سیاسی این رژیم دوام آورد.

تازه ترین نتایج یک نظرسنجی صهیونیستی نشان می دهد که ۷۴ درصد ساکنان سرزمین‌های اشغالی بر این باورند که روابط آمریکا در دوران “جوبایدن” رییس جمهوری منتخب آمریکا نسبت به دوران “دونالد ترامپ” سردتر خواهد بود.

به گزارش شفقنا از ایرنا از شبکه “آی ۲۴” نیوز رژیم صهیونیستی، برپایه این نظرسنجی که روز دوشنبه توسط “مؤسسه اسراییل برای دمکراسی” انجام گرفته است، ۱۲.۵ درصد دیگر نیز برخلاف گروه اول بر این باورند که روابط آمریکا با اسرائیل در دوران بایدن گرم‌تر خواهد بود و ۱۳.۲ درصد دیگر نیز در این باره هیچ نظری نداشته‌اند.

پرسش شوندگان در خصوص این که به چه میزان گمان می‌کنند که مسأله امنیت اسرائیل برای بایدن اولویت دارد که ۴۷.۳ درصد از آنان گفته اند که این مسأله برای رییس جمهوری منتخب آمریکا، از اولویت کم و بسیار کمی کم برخواردار خواهد بود، ۱۵.۷ درصد از آنان اعلام کردند، نمی‌توانند این مسأله را تخمین بزنند و ۳۷ درصد دیگر نیز برخلاف دو گروه گذشته مدعی شدند که در دوران بایدن نیز مسأله امنیت اسرائیل برای او اولویت بسیار زیادی خواهد داشت.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی همچنین در خصوص سیاست اسرائیل مورد پرسش قرار گرفتند که ۶۲ درصد از آنان اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی این رژیم از اعتبار کافی برخوردار نیست و وی هیچ حمایت مردمی ندارد، در مقابل ۳۲.۲ درصد خلاف این نظر را داشتند.

پرسش شوندگان در خصوص نخست وزیری “بنی گانتس” وزیر جنگ کنونی این رژیم که ریاست حزب “آبی و سفید” به عنوان رقیب حزب لیکود به رهبری نتانیاهو را برعهده دارد نیز مورد پرسش قرار گرفتند که ۵۹.۶ درصد از آنان بر این باورند که وی نیز اعتبار لازم برای نخست وزیری اسرائیل را ندارد، درحالی که تنها ۳.۹ درصد خلاف این نظر را دارند.

این نظرسنجی درحالی انجام می‌شود که تحلیلگران معتقدند که ریاست جمهوری بایدن برای نتانیاهو نخست وزیر کنونی اسرائیل یک چالش تمام عیار است و حتی می تواند به سقوط دولت وی منجر شود؛ چرا که بعید است او بتواند با چالش‌هایی که روبرو می شود در صحنه سیاسی این رژیم دوام آورد.

از سوی دیگر، افرادی از حزب دموکرات به مجلس نمایندگان آمریکا راه یافته‌اند که نگاه‌شان در مورد موضوع فلسطین مثبت است و منتقد عملکرد اسرائیل هستند، درحالی که در مجلس قبلی افرادی مانند ایلهان عمر و رشیده طلیب به صورت صریح از اسرائیل انتقاد می کردند،، در این دوره از انتخابات قانون گذاری در آمریکا چهار نماینده فلسطینی الاصل از حزب دموکرات به این مجلس راه پیدا کرده‌اند که این مسأله کار را برای نتانیاهو و دولتمردان تل‌آویو سخت‌تر خواهد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.