زمان انتشار : ۳ آذر ,۱۳۹۹ | ساعت : 13:41 | کد خبر : 212246 |
,

پیش‌بینی جان بولتون: شاید ترامپ در سی روز آینده به برجام برگردد!/ ترامپ شکست در انتخابات را نخواهد پذیرفت

شفقنا آینده– بیراه نیست اگر بگوییم انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده مهم‌ترین رخداد سیاسی اخیر در سال جاری بوده- که می‌تواند تاثیرات مهم و البته دیرپایی را در فضا و جغرافیای سیاسی دنیا به جای گذارد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا از واشینگتن‌پست؛ جان بولتون از زمان خروج از دولت ترامپ بارها و بارها علیه او صحبت کرده و انتقادات زیادی از او به انجام رسانده است. مشاور پیشین امنیت ملی دولت دونالد ترامپ از زمان انتخابات به این سو نیز این روند را ادامه داده و درباره رئیس‌جمهور فعلی آمریکا صحبت‌های زیادی مطرح کرده است. او در گفتگوی اخیرش با واشینگتن‌پست نیز ادعا کرده که ترامپ در روزها و هفته‌های آتی نیز پیروزی بایدن را نخواهد پذیرفت و با اعتراضات بی‌سند و بدون مدرکش در دو ماه آینده خسارات قابل توجهی به آمریکا و دولت و جمهوری‌خواهان خواهد زد. او در این زمینه می‌گوید: «ترامپ قطعاً شکست در انتخابات را نخواهد پذیرفت. به نظر من شماری از نزدیکان ترامپ به او توصیه‌های حقوقی و سیاسی بدی می‌دهند و می‌گویند که هنوز شانس پیروزی در انتخابات را دارد و برای همین هم هست که فکر می‌کنم به هیچ‌وجهی نخواهد پذیرفت که در انتخابات شکست خورده و این ادعا را که دموکرات‌ها انتخابات از به سرقت برده‌اند، ادامه خواهد داد. روندی که این نگرانی را ایجاد می‌کند که همراه با اقداماتی باشد که در حدود دو ماه باقی‌مانده از دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ خسارات قابل توجهی به بار آورد».

جان بولتون درباره شانس تیم حقوقی ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نیز می‌گوید: «عملیات حقوقی ستاد انتخاباتی ترامپ معیوب است و روند کار هم نشان می‌دهد که بعد از شکست ترامپ به ذهن‌شان رسیده است و گرنه اگر واقعا آقای رئیس‌جمهور به حرف‌هایش در کمپین انتخاباتی باور داشت و اطمینان داشت که دموکرات‌ها می‌خواهند انتخابات را به سرقت ببرند، چرا از وکلایش نخواسته از ماه‌ها قبل از روز برگزاری انتخابات دنبال یافتن اسناد و مدارکی درباره این سرقت باشند- یا حتی جلوی وقوع این اتفاق را بگیرند. اما بعد از انتخابات شاهدیم که در دو هفته گذشته، تئوری‌های توطئه پشت تئوری دیگر درباره تقلب در انتخابات مطرح می‌شود، آن هم در حالی که کمترین اسناد و مدارک و شواهد حقیقی و واقعی ارائه نمی‌شود. موضوعی که می‌تواند حزب جمهوری‌خواه را بی‌اعتبار کند».

داستان ترامپ و جمهوری اسلامی ایران

بولتون در بخش هایی از صحبت هایش درباره اقدامات دونالد ترامپ درباره جمهوری اسلامی ایران در جایی که درباره گزارش‌ اخیر روزنامه «نیویورک‌تایمز» مبنی بر قصد ترامپ برای اقدام نظامی علیه جمهوری‌ اسلامی ایران حرف می‌زند و چنین چیزی را «امری بعید و ناشی از تصمیمات اغلب آشفته و نامنسجم ترامپ» ارزیابی می‌کند.

جان بولتون هم‌چنین ادعا می‌کند که ترامپ می‌خواهد در دو ماهی که در کاخ سفید فرصت دارد، مساله جمهوری اسلامی ایران را به نتیجه برساند و بنابراین احتمال زیادی دارد تا ظرف ۳۰ روز آینده مذاکرات را با جمهوری اسلامی کلید زده و در صورت امکان به توافق هسته‌ای برجام بازگردد.

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی ترامپ درباره این‌که آیا واقعا احتمال دارد که ترامپ قصد اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد، به واشینگتن‌پست می‌گوید: «فکر نمی‌کنم این اتفاق رخ دهد. در حقیقت به نظر من انتشار این گزارش‌ها مبنی بر خواسته ترامپ برای انجام عملیات نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران ریشه در آشفتگی، ناآگاهی و عدم وجود انسجام در بین مقامات دولت ترامپ دارد. شیوه تصمیم‌گیری ترامپ به این شکل است که گاهی افکاری به ذهنش می‌رسد- که شاید افکار خوبی نیز باشند، بعد درباره این افکار حرف می‌زند و بعد هم بی‌خیال‌شان می‌شود یا افکارش منحرف به موضوع دیگری می‌شود. پس از نظر من بعید است که اصلا فکر اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران به ذهن ترامپ رسیده باشد– و اگر هم این اتفاق رخ داده باشد، امکانپذیر باشد. حتی برعکس، فکر می‌کنم دونالد ترامپ می‌کوشد ظرف سی روز آینده با مقامات جمهوری اسلامی ملاقات و مذاکره کند و به فکر توافق و بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ است».

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.