زمان انتشار : ۵ آبان ,۱۳۹۹ | ساعت : 20:22 | کد خبر : 211994 |
, ,

تازه ترین نظرسنجی‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا/ نمودار و جدول

شفقنا آینده- روزنامه “تلگراف” در گزارشی به ارائه داده‌ها و اطلاعات جدید در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رقابت میان دونالد‌ ترامپ و جو بایدن دو نامزد اصلی این انتخابات، پرداخته است. این پایگاه خبری از برتری قابل توجه جو بایدن خبر داده و به نوعی پیروزی وی را در انتخابات آمریکا پیش بینی کرده است.

«همزمان با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، اکثر نظرسنجی‌هایی که در سطح این کشور برگزار می‌شوند، حاکی از برتری و پیشتازی جو بایدن در مقایسه با دونالد ترامپ هستند. میانگین داده‌های دست کم ۱۰ نظرسنجی انجام شده در آمریکا، این نکته را تایید می‌کنند که بیش از نیمی از مردم این کشور قصد دارند تا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، جو بایدن را به کرسی ریاست جمهوری کشورشان برسانند».

به گزارش فرارو، با این همه، روز سوم نوامبر، آمریکایی‌ها باید در میدان عمل تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند جو بایدن را به سمت ریاست جمهوری آمریکا انتخاب کنند و یا باز هم می‌خواهند به ترامپ اعتماد کنند و وی را برای چهار سال دیگر در کرسی ریاست جمهوری کشورشان ابقا نمایند.

نکته مهم در این زمینه این است که در تاریخ ۲ اکتبر سال جاری میلادی (۲۴ روز قبل)، دونالد ترامپ به علت ابتلا به ویروس کرونا، در بیمارستان بستری شد. اکنون اینگونه به نظر می‌رسد که وی از ابتلا به ویروس مذکور رها شده باشد. با این حال، هنوز مشخص نیست که ابتلای ترامپ به کرونا، چه تاثیری بر رقابت‌های انتخاباتی خواهد گذاشت. آنچه واضح است این نکته می‌باشد که سن و وزن ترامپ، وی را در دسته بندی افراد با ریسک بالا در زمینه ابتلا به ویروس کرونا قرار می‌دهد. بدون تردید، ابتلای ترامپ به کرونا، تا حد زیادی بر توانایی او در شرکت در گردهمایی‌های عمومی و تهییج طرفداران وفادارش تاثیرگذار بوده و می‌تواند در نهایت، به ضررش تمام شود.

از سوی دیگر، باید به این نکته توجه داشت که “بوریس جانسون” نخست وزیر بریتانیا، در دوره ابتلایش به ویروس کرونا با یک روند کامل متفاوت از حیث اقبال عمومی به خود مواجه شد. میزان محبوبیت او در دوره ابتلا به ویروس کرونا به نحو قابل توجهی افزایش یافت. بر اساس ارزیابی نهاد‌های رسمی و معتبر در بریتانیا، اقبال عمومی به بوریس جانسون در بریتانیا، در دوره ابتلایش به کرونا از چهار درصد به چهل درصد افزایش یافت. البته که این روند هنوز برای ترامپ در آمریکا محقق نشده است و جو بایدن همچنان پیشتاز نظرسنجی‌های مختلف در این کشور است.

هنوز زود است که در مورد اینکه چه کسی پیروز انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا می‌شود، هرگونه پیش بینی را ارائه کنیم. با این حال، شواهد و قرائن، حاکی از این هستند که بایدنِ دموکرات، در مقایسه با ترامپِ جمهوریخواه از شانس به مراتب بیشتری برخوردار است.

نتایج جدیدترین نظرسنجی‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا؛ بایدن پیروز قطعی انتخابات؟

میانگین ۱۰ روزه آخرین نظرسنجی‌های ملی در آمریکا در مورد میزان محبوبیت ترامپ و بایدن

بر اساس آنچه در شکل بالا نشان داده شده، جو بایدن به طور متوسط، از ۵۱.۲۵ درصد و دونالد ترامپ نیز از ۴۲.۶۴ درصد اقبال عمومی مردم آمریکا به خود در جریان رقابت‌های انتخاباتی این کشور برخوردار هستند. این شکاف میان میزان محبوبیت ترامپ و بایدن، در روز‌های منتهی به انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، اندکی گسترده‌تر شده (به نفع بایدن) است. امری که می‌تواند سیگنالی نگران‌‎کننده برای دونالد ترامپ و حزب جمهوریخواه آمریکا باشد.

میانگین رضایت عمومی از ترامپ در آمریکا، حدودا ۴۰ درصد است

بر اساس ارزیابی‌های روزنامه تلگراف از میزان رضایت عمومی از ترامپ در جامعه آمریکا، ترامپ همواره از یک روند نسبتا با ثبات در این زمینه برخوردار بوده و اغلب به طور میانگین ۴۰ درصداز مردم آمریکا از عملکرد وی رضایت داشته اند.

بر اساس داده‌های تلگراف که از هشت نظرسنجی آخر در مورد انتخابات آمریکا اخذ شده اند، میزان رضایت عمومی از ترامپ ۴۴ درصد بوده است. این در حالی است که بیش از ۵۴ درصد از آمریکایی‌ها از عملکرد وی رضایتی نداشته اند. میزان رضایت از ترامپ در روز‌های اخیر و به دنبال شانتاژ‌های تبلیغاتی او و تیمش مبنی بر ضرورت اتحاد جامعه آمریکا در نبرد علیه ویروس کرونا، اندکی بهبود یافته است. با این حال، با توجه به جنجال‌های فراوانی که ترامپ در جامعه آمریکا و در جریان انتخابات ریاست جمهوری این کشور ایجاد کرده، بعدی است که دیده عمومی در جامعه آمریکا در مورد وی، به نحو قابل توجهی تغییر کند (حداقل پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در آمریکا).

سی ان ان و دویچه ووله، بایدن را پیروز انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا می‌دانند

بر اساس جدیدترین نظرسنجی که از سوی سی‌ان‌ان، بلافاصله پس از مناظره آخر کاندیدا‌های ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد، جو بایدن عملکرد بهتری نسبت به دونالد ترامپ داشته است. بر اساس این نظرسنجی، ۵۳ درصد افرادی که در این نظرسنجی شرکت داشتند عملکرد جو بایدن، نامزد حزب دموکرات را بر دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه با ۳۹ درصد ترجیح دادند.

در این نظرسنجی هم‌چنین عنوان شد که ۷۳ درصد مردم آمریکا، انتقادات بایدن از ترامپ را در مناظره منصفانه دانستند و تنها ۲۶ درصد آن را نپسندیدند. در مقابل ۵۰ درصد نیز گفتند حملات ترامپ به بایدن در این مناظره مناسب بود و ۴۹ درصد آن را رد کردند. در همین حال این نظرسنجی تفاوت عمده‌ای در نظر مردم برای انتخاب کاندیدای مورد نظر خود نداشت. حمایت‌های کلی از بایدن ۵۵ درصد بود که این میزان بعد از مناظره به ۵۶ درصد رسید و حمایت‌ها از ترامپ نیز حدود همان ۴۲ درصد قبل ایستاده است. البته در این مناظره ۵۶ درصد، نظرات اقتصادی ترامپ را ترجیح دادند و ۴۴ درصد هم رای به بایدن دادند.

در موضوع کروناویروس، اما این بایدن بود که ۵۷ به ۴۱ درصد نظرات بهتری را از منظر افرادی را که مناظره را دیدند، ارائه داد. در موضوعات دیگر نیز نظر رای دهندگان به صورت زیر بود: آب‌وهوا: ۶۷ درصد بایدن۲۹ درصد ترامپ. موضوعات نژادی: ۶۲ درصد بایدن- ۳۵ درصد ترامپ. حل مشکلات کشور: ۵۷ درصد بایدن- ۴۲ درصد ترامپ. رهبری قوی‌تر: بایدن ۴۹ درصد – ترامپ ۴۹ درصد، ۶۰ درصد زنان رای به بایدن می‌دهند و ترامپ ۳۵ درصد رای زنان را به دست می‌آورد و در میان مردان ۴۷ درصد بایدن و ۴۴ درصد ترامپ را ترجیح می‌دهند. فارغ از رای‌های حزبی نیز ۵۵ درصد مستقل‌ها بایدن و ۳۶ درصد ترامپ را برمی‌گزینند.

خبرگزاری دویچه وله آلمان نیز معتقد است، کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در فضایی پرتنش به مرحله نهائی رسیده است. با این که دو هفته به انتخابات در سوم نوامبر باقی مانده است، بسیاری از شهروندان با شتابی بی‌سابقه رأی داده‌اند. بنا به گزارش یک بنیاد پژوهشی در دانشگاه فلوریدا تاکنون حدود ۷ / ۲۷ میلیون نفر برگه‌های انتخاباتی را پر کرده و رأی خود را تحویل داده‌اند. بیشتر نظرسنجی‌ها حاکی از بالا بودن شانس پیروزی جو بایدن در انتخابات هستند. حتی برخی از تحلیلگران از یک پیروزی قاطع برای او سخن می‌گویند.

اکونومیست از برتری قابل توجه بایدن در کسب آرای الکترال خبر می‌دهد

یکی از منابع مهم اطلاعاتی برای انتخابات آمریکا، داده‌های است که “نشریه اکونومیست” در مورد این رویداد ارائه می‌کند و با آوردن یک نقشه انتخاباتی، میزان آرای الکترال احتمالی که ترامپ و بایدن، با توجه به اقبال عمومی خود، احتمالا در انتخابات پیش‌رو کسب خواهند کرد را منتشر می‌سازد.

بر اساس آخرین نقشه انتخاباتی اکونومیست، بایدن در کسب آرا الکترالِ ایالت‌های مختلف آمریکا، وضعیت به مراتب بهتری را در مقایسه با دونالد ترامپ دارد. بر این اساس، بایدن به طور قطعی، ۱۹۸ رای الکترال را در آمریکا به خود اختصاص می‌دهد. این در حالی است که ترامپ تنها ۱۰۴ رای الکترال را به صورت قطعی کسب می‌کند. جایگاه بایدن در کسب آرای نه چندان قطعی نیز به مراتب از ترامپ بهتر است. شایان ذکر است که در جریان انتخابات آمریکا، یک فرد برای پیروزی باید حداقل ۲۷۰ رای الکترال را به خود اختصاص دهد که از این منظر نیز، وضعیت جو بایدن به مراتب از دونالد ترامپ بهتر است.

نتیجه انتخابات آمریکا

نقشه انتخاباتی نشریه اکونومیست درمورد میزان آرای الکترالی که احتمالا ترامپ و بایدن کسب خواهند کرد (تاریخ انتشار: ۴ آبان ماه ۱۳۹۹)

به طور کلی، جو بایدن در مقایسه با دونالد ترامپ، چه از حیث جذب آرای عمومی و چه آرای الکترال، از موقعیت به مراتب بهتری برخوردار است و اینگونه پیش بینی می‌شود که از شانس بیشتری جهت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا برخوردار باشد. امری که می‌تواند ترامپ را به باشگاه روسای جمهور یک دوره‌ای آمریکا اضافه کند و به دوره‌ای از تنش آفرینی و سیاست‌های پوپولیستی در عرصه سیاست و حکومت در آمریکا، خاتمه دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.