زمان انتشار : ۲۶ شهریور ,۱۳۹۹ | ساعت : 17:11 | کد خبر : 211463 |
, ,

جدیدترین نظرسنجی درباره انتخابات آمریکا

شفقنا آینده- نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد در حالی که کمتر از ۵۰ روز تا انتخابات ۲۰۲۰ باقی مانده است؛ در سطح ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی جمهوریخواه آمریکا با اختلاف ۶ درصد از جو بایدن رقیب دموکراتش عقب‌تر است.

به گزارش ایرنا، نظرسنجی هیل-هریس ایکس نشان داد ۴۵ درصد از رای دهندگان واجد شرایط در نظرسنجی انجام شده بین ۱۰ تا ۱۴ سپتامبر (۲۰ تا ۲۴ شهریور) گفته اند که اگر همین امروز انتخابات برگزار شود، به بایدن رای می‌دهند. میزان حمایت از بایدن در مقایسه با نظرسنجی که اوایل ماه جاری میلادی در سطح ملی انجام شد دو درصد کاهش نشان می‌دهد.

در مقابل، ۳۹ درصد رای دهندگان می‌گویند به ترامپ رای می‌دهند که تغییری نسبت به نظرسنجی قبلی نداشت.

چهار درصد رای دهندگان فرد دیگری را به عنوان نامزد ریاست جمهوری ترجیح می‌دهند که یک درصد نسبت به نظرسنجی اول ماه جاری کاهش نشان می‌دهد و ۴ درصد گفتند اصلا قصد ندارند در انتخابات شرکت کنند.

هشت درصد از رای دهندگان هنوز درباره انتخاب نامزد مورد علاقه خود مطمئن نیستند که در مقایسه با نظرسنجی قبلی یک درصد افزایش یافته است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که جو بایدن با اختلاف ۹ درصد بین رای دهندگان ۶۵ ساله و مسن‌تر از ترامپ جلوتر است. این نتایج پیشتازی ۱۰ درصدی نسبت به نظرسنجی بین ۵ تا ۸ سپتامبر (۱۵ تا ۱۸ شهریور) را نشان می‌دهد ودر مقایسه با بیشتر نظرسنجی‌های انجام شده یک درصد افزایش نشان می‌دهد.

نظرسنجی هیل هریس به صورت آنلاین و از بین سه هزار و ۷۵۸ نفر از رای دهندگان در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۴ سپتامبر (۲۰ تا ۲۴ شهریور) و با ضریب خطای مثبت و منفی ۱.۶ انجام شده است.

در آستانه انتخابات برای تعیین پنجاه و نهمین رئیس جمهوری آمریکا و معاون او که قرار است سوم نوامبر برابر با ۱۳ آبان ۹۹ برگزار شود، ترامپ برای افزایش شانس خود برای پیروزی و راهیابی دوباره در کاخ سفید وعده داده واکسن کرونا بزودی و تا همین دو سه هفته آینده آماده خواهد شد؛ ادعایی که تردید‌ها حتی از سوی مشاور ارشد خود او را درباره بی خطر بودن چنین واکسنی برانگیخته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.