زمان انتشار : ۲۲ شهریور ,۱۳۹۹ | ساعت : 17:03 | کد خبر : 211412 |
, ,

پیش‌بینی شرایطی بدتر از آمریکا برای قاره سبز در شیوع کرونا

شفقنا زندگی- جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که چندین ورزشکار و سرپرست تیم المپیک بوکس آلمان در یک اردوی آموزشی به ویروس کرونا آلوده شدند. رسانه‌های آلمانی با استناد به اطلاعات شرکت‌کنندگان در این اردوی آموزشی گزارش داده‌اند که احتمالاً ۱۸ ورزشکار آلمانی شرکت‌کننده در این اردو به این ویروس آلوده شده‌اند.

به گزارش شفقنا از تسنیم، موج دوم کرونا در بسیاری از کشورهای اروپایی کم‌کم خود را نشان می‌دهد و نگرانی‌های زیادی بین شهرندان و مقامات این اتحادیه ایجاد کرده است.

شیوع کرونا در تیم المپیک بوکس آلمان

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که چندین ورزشکار و سرپرست تیم المپیک بوکس آلمان در یک اردوی آموزشی به ویروس کرونا آلوده شدند. رسانه‌های آلمانی با استناد به اطلاعات شرکت‌کنندگان در این اردوی آموزشی گزارش داده‌اند که احتمالاً ۱۸ ورزشکار آلمانی شرکت‌کننده در این اردو به این ویروس آلوده شده‌اند.

شهروندان آلمانی از سراسر شمال آلمان در هانوفر هم اعتراضاتی را علیه محدودیت‌های کرونایی برگزار می‌کنند. معترضان قرار است در این اعتراضات به استفاده اجباری از ماسک و قواعد فاصله‌گذاری اعتراض کنند.

شیوع کرونا در خانه سالمندان در آلمان

در یک خانه سالمندان در برلین هم کرونا شیوع پیدا کرده است و ۱۵ نفر از ساکنان و ۶ نفر از کارکنان به این بیماری مبتلا شده‌اند. برخی از مبتلایان به بیمارستان منتقل شده‌اند.

دولت فرانسه هم اعلام کرده است که با وجود افزایش موارد ابتلا به کرونا قرنطینه جدید سراسری برگزار نخواهد شد.

انتقاد شدید اسپانیا از اظهارات ترامپ مبنی بر بهتر بودن شرایط کرونایی آمریکا از اروپا

وزیر بهداشت اسپانیا هم اظهار نظر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه آمریکا خیلی بهتر از اروپا در برخورد با ویروس کرونا عمل کرده را رد کرده گفت: هیچ کس در موقعیتی نیست که درس خوبی به بقیه بدهد و با کمال احترام به ملت آمریکا این مسئله حداقل برای رئیس جمهور فعلی آمریکا صدق می‌کند.

وی افزود: وقتی ما مقایسه‌های بین‌المللی در این باره داریم باید خیلی محتاط باشیم.

ترامپ روز پنج‌شنبه بدون دلیل خاصی در سخنانی در برابر خبرنگاران در کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا در برخورد با کرونا خیلی بهتر از اتحادیه اروپا عمل کرده است.

تشدید محدودیت‌ها در اتریش

با توجه به افزایش موارد ابتلا به کرونا در اتریش این کشور اقدامات سراسری برای مهار این بیماری همه‌گیر را تشدید می‌کند. دولت اتریش روز جمعه اعلام کرد که از روز دوشنبه بدون استثناء در همه کسب‌وکارها استفاده از ماسک اجباری خواهد بود.

اجازه تجمعات در اتریش هم از این پس از ۱۰هزار نفر به ۳هزار نفر کاهش خواهد یافت. در فضاهای بسته هم تنها ۱۵۰۰ نفر امکان تجمع دارند. کودکان هم باید در مدرسه و بیرون از کلاس درس ماسک بزنند.

“سباستین کورتس”، صدراعظم اتریش در این باره گفته است: من می‌دانم که خیلی از شهروندان هنوز به این مسائل اعتقادی ندارند، اما اوضاع دوباره جدی می‌شود. در چند روز گذشته آمارها مرتباً افزایش می‌یابد. ما در کشورهای دیگر می‌بینیم که این اتفاق چقدر سریع می‌تواند رخ دهد.

نهادهای بهداشتی در اتریش روز جمعه از ابتلای حدود ۵۸۰ مورد جدید به کرونا خبر دادند که در هفته‌های اخیر روند صعودی به خود گرفته است. بیش از نیمی از مبتلایان جدید به کرونا از شهر وین گزارش شده‌اند.

شیوع کرونا در خانه‌های سالمندان سوئیس

در پی شیوع کرونا در دو خانه سالمندان در کشور سوئیس ۸ نفر جان خود را از دست دادند. در مجموع حدود ۹۰ نفر از ساکنان این خانه سالمندان و مراقبان آن‌ها تست کرونایشان مثبت شده است. در کشور سوئیس هم آمار جدید مبتلایان به کرونا اخیراً روند صعودی و پرسرعت‌تری به خود گرفته است.

حمایت مرکل از محدودیت‌های کرونایی

“آنگلا مرکل”، صدراعظم آلمان هم مجدداً از محدودیتهای کرونایی دفاع و در عین حال از امکان بحث‌های دموکراتیک در این باره طرفداری کرد.

وی تأکید کرد که محدودیت‌ها در روابط و دید و بازدیدها و در زندگی فرهنگی در دوران کرونا توقعات دموکراتیک واقعی هستند. مرکل افزود: این اقدامات به ما کمک کرده‌اند که از گسترش غیر قابل کنترل این بیماری جلوگیری کنیم.

روند افزایش مبتلایان روزانه به کرونا در جمهوری چک هم همچنان ادامه دارد. در روز جمعه هم نهادهای بهداشتی در این کشور از ابتلای ۱۴۴۷ نفر جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر دادند.

شهردار پراگ به‌شدت از سیاست‌های دولت برای مهار کرونا انتقاد و اعلام کرد که دولت با بازگشایی مدارس موجی از مبتلایان جدید را ایجاد کرده است.

ابتلای روزانه ۱۶۳۰ آلمانی به کرونا

انستیتو رابرت کخ آلمان هم از ۱۶۳۰ مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داده است.

پیش‌بینی شرایط کرونایی بدتر از آمریکا برای اروپا

“کارل لایترباخ”، از سیاستمداران بخش بهداشت حزب سوسیال دموکرات آلمان هم پیش‌بینی کرده است که شرایط کرونا در اروپا به‌زودی بدتر از آمریکا می‌شود.

بیش از ۱۲هزار ابتلای روزانه در اسپانیا

در اسپانیا هم شمار مبتلایان روزانه رکورد جدیدی به دست آورده است و نهادهای بهداشتی این کشور روز جمعه از ابتلای ۱۲۱۸۳ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر دادند که بالاترین آمار روزانه ابتلا از زمان شیوع این بحران بوده است. در ۱۴ روز گذشته در مجموع ۱۱۲۳۶۴ مورد ابتلای جدید به کرونا در اسپانیا گزارش شده است که به‌صورت میانگین حدود ۸ هزار ابتلای روزانه در ۲۴ ساعت را نشان می‌دهد.

انستیتو رابرت کخ آلمان مدت طولانی است که اسپانیا را در لیست مناطق خطر کرونایی خود قرار داده و درباره سفر به این مناطق به شهروندان هشدار داده است.

جدیدترین آمارهای ابتلا به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها شمار افراد مبتلا به کرونا در کشورهای اروپایی همچنان در حال افزایش است و تا به حال در اسپانیا ۵۷۶۶۹۷ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۹۷۴۷ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

فرانسه هم در لیست مبتلایان به کرونا از انگلیس سبقت گرفته است و تا به حال ۳۶۳۳۵۰ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۳۰۸۹۳ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم تا به حال ۳۶۱۶۷۷ نفر به کرونا مبتلا شده و ۴۱۶۱۴ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها ۲۸۴۷۹۶ نفر به کرونا مبتلا شده و ۳۵۵۹۷ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۲۵۹۷۲۵ نفر به کرونا مبتلا شده و ۹۴۲۳ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.