زمان انتشار : ۱۸ شهریور ,۱۳۹۹ | ساعت : 13:32 | کد خبر : 211377 |
, ,

آخرین نظرسنجی‌های انتخاباتی آمریکا

شفقنا آینده- دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نتایج نظرسنجی های جدید را فوق العاده توصیف و پیش بینی کرد در انتخابات پیش رو پیروزی بزرگتری نسبت به انتخابات سال ۲۰۱۶ در انتظارش خواهد بود؛ حرف هایی که واکنش کاربران را برانگیخت و آنها ترامپ را خودشیفته و متوهم توصیف کردند.

به گزارش شفقنا از ایرنا، ترامپ روز سه شنبه و در تازه ترین توئیت خود نوشت: نظرسنجی های واقعی فوق العاده به نظر می رسند! ما پیروزی حتی بزرگتری نسبت به سال ۲۰۱۶ خواهیم داشت. هرج و مرج طلبان چپ افراطی، آشوبگران، غارتگران و احمق های ساده لوح خوشحال نخواهند شد بلکه ادب خواهند شد!

ترامپ در حالی این ادعا را مطرح کرده که نتایج بیشتر نظرسنجی ها نشان می دهد که بایدن در واقع رقیب پیشتاز انتخابات است.

بسیاری این توئیت ترامپ را مورد انتقاد قرار داده اند زیرا نتایج نظرسنجی واقعی حکایت از موضوع دیگری دارد و نشان می دهد بایدن در بسیاری از ایالت های تاثیرگذار در نتایج انتخابات پیشتاز است.

تازه ترین گزارش روزنامه فایننشال تایمز نشان می دهد بایدن در بسیاری از ایالت های کلیدی جلوتر از ترامپ است. بایدن، معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا ظاهرا با اختلاف ۶ درصدی در ایالت ویسکانسین، ۴ درصدی در فلوریدا از ترامپ جلوتر است. این گزارش همچنین نشان می دهد که بایدن با فاصله اندکی از ترامپ در ایالت آریزونا نیز جلوتر است.

در ایالت کارولینای شمالی که جمهوریخواهان در ۹ انتخابات از ۱۰ انتخابات ریاست جمهوری به جمهوریخواهان رای دادند بایدن با فاصله جزیی از ترامپ پیش گرفته است.

به رغم کارزارهای انتخاباتی شدید دولت ترامپ، اکثر مردم نحوه مدیریت دولت او در همه گیری کرونا و ناآرامی های داخلی در آمریکا را قبول ندارند.

برخی با دیدن توئیت جدید ترامپ، وی را به خاطر منحرف کردن افکار عمومی با اطلاعاتی که صحت ندارد، مورد انتقاد شدید قرار داده اند و برخی نیز او را «خودشیفته» توصیف کرده اند.

توئیت ترامپ با واکنش کاربران توئیتر مواجه شده است، یکی از کاربران، ترامپ را «دروغگو» و «متوهم» توصیف کرد.

یکی دیگر از کاربران نوشت: نظرسنجی ای وجود ندارد که نشان دهد شما پیروز انتخابات هستید.

این کاربران، تصورات ترامپ درباره پیروزی اش در انتخابات را زیر سوال برده و خود او را به حماقت محض متهم کرد.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ برای انتخاب پنجاه و نهمین رئیس جمهوری آمریکا و معاون او سوم نوامبر ۲۰۲۰ برابر با ۱۳ آبان برگزار می شود.

نظرسنجی جدید شبکه خبری «سی بی اس» و «مؤسسه یوگاو» که یکشنبه منتشر شد، نشان داد ۵۲ درصد رأی‌دهندگان احتمالی اعلام کردند که به بایدن رأی می‌دهند و ۴۲ درصد دیگر نیز گفتند که به ترامپ رأی خواهند داد.

ترامپ صرفا در عملکرد اقتصادی برگ برنده را دارد بطوری که در اکثر نظرسنجی ها رسیدگی او به وضعیت اقتصادی به عنوان امتیاز او نسبت به بایدن مطرح شده است اما از نظرنحوه مدیریت اقتصادی و مبارزه با تبعیض های نژادی نظر رای دهندگان آمریکایی بیشتر بر بایدن معطوف است.

بر اساس نظرسنجی سی بی اس و موسسه یوگاو، ۴۴ درصد پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که عملکرد اقتصادی بایدن بهتر خواهد بود اما ۴۵ درصد دیگر نیز گفتند که ترامپ عملکرد اقتصادی بهتری خواهد داشت.

به تازگی رسوایی ترامپ که به دلیل درز اطلاعاتی درباره اظهارات او در دیدار از یک گورستان سربازان مطرح شد جنجال تازه ای ایجاد کرد و این احتمال را تقویت کرد که از حمایت او نزد نظامیان آمریکایی کاسته شود.

نشریه آتلانتیک گزارشی از سفر دو سال پیش رئیس‌جمهوری آمریکا به فرانسه منتشر کرد و در آن به نقل از منابع ناشناس مدعی شد که دونالد ترامپ پیش از آنکه در پاریس از گورستان سربازان آمریکایی جان‌باخته در جنگ جهانی اول بازدید کند، آنان را «ساده‌لوح» و «بی‌عرضه» خوانده بود.

ادعای ترامپ درباره ساخت و عرضه واکسن در آستانه انتخابات نیز با انتقادهای فراوانی مواجه شد و به ویژه دموکرات ها تعجیل در ساخت واکسن را زیر سوال برده اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.