زمان انتشار : ۱۲ شهریور ,۱۳۹۹ | ساعت : 17:11 | کد خبر : 211289 |
, ,

یک نظرسنجی: کرونا، دغدغه اصلی مردم آمریکا است

شفقنا آینده- مردم آمریکا همچنان از تظاهرات و اعتراضات علیه خشونت پلیس و نژادپرستی در این کشور حمایت می‌کنند. کرونا همچنان دغدغه اصلی مردم این کشور محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، یک نظرسنجی که از سوی موسسه ایپسوس و تامسون رویترز انجام شده نشان می‌دهد که تلاش ترامپ برای تبدیل کردن خشونت‌های نژادی در آمریکا برای بالا بردن خود در نظرسنجی‌ها شکست خورده است چرا که مردم ایالات متحده فعلاً دغدغه اصلی خود را نه مسائل نژادی بلکه همه‌گیری بیماری کرونا می‌دانند. این در حالی است که تظاهرات علیه نژادپرستی و تبعیض نژادی در آمریکا همچنان برای مردم این کشور مهم است.

ترامپ با سفر به شهر بحران‌زده کنوشا در ایالت ویسکانسین نشان داد که در همچنان بر پاشنه قبلی می‌چرخد و او معترضان به تبعیض نژادی را مشتی اراذل و اوباش می‌داند. با این حال هنوز ۴۰ درصد از کسانی که از الان برای انتخابات سوم نوامبر-۱۳ آبان- نام‌نویسی کرده‌اند به او رای خواهند داد؛ درحالیکه ۴۷ درصد به جو بایدن دمکرات رای می‌دهند. با اینکه ترامپ به شدت به دنبال دوقطبی کردن مردم آمریکا است اما این نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها ۸ درصد مردم آمریکا جرم و جنایت را مشکل اصلی کشور خود می‌دانند اما هنوز از تظاهرات علیه نژادپرستی حمایت می‌کنند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از ۷۸ درصد مردم آمریکا نگران کرونا هستند؛ چه اینکه این بیماری عالم‌گیر ۱۸۰ هزار نفر را در ایالات متحده از بین برده است. ۶۰ درصد از پرسش‌شوندگان معتقدند ترامپ تا حدی مسئول تلفات بالای کرونا در این کشور و همچنین تعطیلی کسب و کارها و مدارس است. ترامپ در آستانه انتخابات به شدت به دنبال بالا بردن وجهه خود نزد مردم است و در این راه تلاش می‌کند تا شرکت‌های دارویی را راضی کند یک واکسن را کشف و به مردم معرفی کنند.

خبر اصلی را در رویترز ببینید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.