زمان انتشار : ۲۱ مرداد ,۱۳۹۹ | ساعت : 16:07 | کد خبر : 211016 |
, ,

آخرین نظرسنجی‌ها در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا+ جدول

شفقنا آینده- “کریس ریوتا” تحلیلگر پایگاه خبری ایندیپندنت، در گزارشی برای این پایگاه خبری، به بررسی آخرین وضعیت آمار و نظرسنجی‌ها در مورد انتخابات آمریکا پرداخته است.

وی در این رابطه می‌نویسد: «در ماه‌های منتهی به یکی از بی سابقه‌ترین نمونه‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هر چیزی امکان دارد اتفاق بیفتد. با این حال، در شرایط فعلی، آمار و نظرسنجی ها، همچون هفته گذشته حاکی از پیشتازی قابل توجه جو بایدن در رقابت با دونالد ترامپ هستند».

بر اساس آخرین نظرسنجی‌های انتخاباتی که “شبکه ان بی سی” انجام داده، جو بایدن نامزد دموکرات‌ها حداقل ۳۳۴ رای الکترال (در آمریکا، نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری، علاوه بر آرای مردمی، آرای الکترالی را نیز از شورا‌های الکترال در هر ایالت دریافت می‌کنند که نقش مهمی در پیروزی آن‌ها بازی می‌کند. اعضای شورا‌های الکترال، نخبگان سیاسی آمریکایی در ایالت‌های مختلف این کشور هستند) را در ایالت‌های مختلف آمریکا به خود اختصاص داده است. این درحالی است که دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان، فقط ۱۲۶ رای الکترال را به خود اختصاص داده است. بر اساس قوانین انتخاباتی در آمریکا، نامزد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بایستی حداقل ۲۷۰ رای الکترال را به خود اختصاص دهد. این مساله حاکی از برتری چشمگیر بایدن در رقابت با ترامپ است.

به گزارش فرارو، ترامپ در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، ۳۰۶ رای الکترال را به خود اختصاص داد و پیروز انتخابات شد. بر اساس آخرین نظرسنجی ها، ترامپ در برخی ایالت‌ها نظیر ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا که نقشی راهبردی در پیروزی وی در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ایفا کردند نیز، رقابت را از منظر حمایت افکار عمومی از وی، به بایدن باخته و وی (بایدن) اکنون در این ایالت‌ها پیشتاز است.

آخرین نظرسنجی‌ها در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ برتری چشمگیر بایدن از ترامپ

مقایسه نسبت آرای الکترال “جو بایدن” و “دونالد ترامپ” در ایالت‌های مختلف آمریکا

بایدن همچنین در دیگر ایالت‌هایی که به طور سنتی نامزد‌های جمهوری خواه در آن‌ها سبد رای داشته اند نیز از ترامپ پیش افتاده است. از جمله این ایالت‌ها می‌توان به فلوریدا، کارولینای شمالی، و آریزونا اشاره کرد.

از سویی، ایالت‌هایی که عمدتا به نفع دموکرات‌ها رای می‌دادند نیز شاهد تغییر رویکرد به سمت ترامپ نبوده اند و همچنان حامی نامزد دموکرات‌ها یعنی بایدن هستند. جو بایدن در مقایسه با همکار دموکرات خود یعنی “هیلاری کلینتون” که در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا از ترامپ شکست خورد نیز موقعیت به مراتب بهتری را در برابر نامزد جمهوریخواهان داراست. بر اساس آخرین نظرسنجی‌های اخیر، سطح حمایت ملی و اجتماعی مردم آمریکا از جو بایدن به مراتب بیشتر از هیلاری کلینتون است.

مقایسه موقعیت حمایت مردمی از بایدن و ترامپ در ۱۴ ایالت مهم آمریکا (بر اساس آخرین نظرسنجی ها)
آخرین نظرسنجی‌ها در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ برتری چشمگیر بایدن از ترامپ
*از ۱۴ ایالت آمریکایی قید شده در جدول بالا، در ۱۱ ایالت، بایدن در مقایسه با ترامپ، پیشتاز است.

با این همه، سوالی که در شرایط فعلی بسیاری آن را می‌پرسند این است: آیا رئیس جمهور ترامپ می‌تواند اوضاع اقتصادی کشورش را در ماه‌های منتهی به انتخابات آمریکا مدیریت کند و آرای مردمی بیشتری را به خود جلب کند؟ ترامپ با کساد حاکم بر بازار کسب و کار‌های آمریکایی چه خواهد کرد؟ آیا وی می‌تواند بحران کرونا را به نحو بهتری مدیریت کند و از این رهگذر، سبد رای خود را تقویت کند؟

بر اساس آخرین آمار‌هایی که در مورد بحث رونق اشتغال در آمریکا انجام شده، همه چیز حاکی از روندی آرام و کند است. این مساله به خوبی نشان می‌دهد که ترامپ در زمینه تقویت پاشنه آشیل جلب حمایت مردمی از خود (با ایجاد هر چه بیشتر شغل)، شکست سنگینی خورده است. در شرایط فعلی، آمار بیکاری در آمریکا نیز به نحو قابل ملاحظه‌ای بر روی رقم ۱۰.۲ درصد ایستاده است که این میزان در مقایسه با ماه گذشته، فقط حاکی از کاهش یک درصدی است و به هیچ عنوان تناسبی با شعار‌های دور و دراز ترامپ مبنی بر عزم وی جهت پایین آوردن چشمگیر آمار بیکاری در کشورش ندارد.

از سویی، دولت ترامپ تاکنون نتوانسته عملکرد قابل توجهی را از خود در زمینه مبارزه با شیوع ویروسی کرونا در کشورش نشان دهد. این مساله نیز تاثیر قابل توجهی بر موقعیت و جایگاه ترامپ از حیث حمایت افکار عمومی از او در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.