زمان انتشار : ۲۱ مرداد ,۱۳۹۹ | ساعت : 11:43 | کد خبر : 210994 |
,

هراس آمریکایی‌ها از آغاز موج جنایت/ هشدار اکونومیست: بعد از کرونا متوقف کردن خشونت‌های گروهی و باندی سخت‌تر است

شفقنا آینده- در روزهایی که تعداد روزافزون تلفات آمریکایی‌ها در اثر کرونا صدای رسانه‌ها و چهره‌های تاثیرگذار منتقد دونالد ترامپ را درآورده؛ شماری از جامعه‌شناسان هشدار داده‌اند که کرونا از جنبه‌های دیگری غیر از سلامت و اقتصاد نیز برای آمریکایی‌ها مشکل ایجاد کرده است. این عده بر این باورند که کرونا باعث افزایش جرم و جنایت شده؛ و اعلام خطر می‌کنند که روند این جریان در پاییز و زمستان شدیدتر هم خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا از اکونومیست؛ رئیس‌جمهور دونالد ترامپ ادعا می.کند که یک “جنگ صلیبی ضد پلیس” که توسط چپ‌های آمریکایی سازمان یافته، سیلی تکان‌دهنده از تیراندازی، قتل، خشونت و جنایات فجیع را سامان داده است. ترامپ در سخنرانی خود در ۲۲ ژوئیه اعلام کرد که به این دلیل شماری از مأموران فدرال را برای کنترل شهرهای بزرگ اعزام می‌کند. اما شواهدی که نشان دهد آمریکا به طور جدی در حال تجربه یک موج جدید جرم و جنایت است، در بهترین حالت نیز قابل اعتماد نیست و حتی گاه نتایجی متفاوت نیز به دست آمده است. اگرچه ممکن است آمار رسمی جرائم ملی مربوط به این ماه‌ها تا سال دیگر نیز آماده نشود، اما داده‌های مربوط به حدود بیست شهر بزرگ که توسط دیوید آبرامز از دانشگاه پنسیلوانیا تحلیل و ترسیم شده، نشان می‌دهد که از ابتدای امسال تاکنون به طور کلی آمار جرم در مقایسه با مدت مشابه بازه زمانی بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ حدود ۱۰٪ کاهش یافته است.

البته برخی موارد استثنائی هم در این کاهش کلی وجود دارد. سرقت از مناطق غیر مسکونی در اوایل ماه ژوئن، همزمان با اعتراضات ضدنژادپرستی ناشی از قتل جورج فلوید- که در آن زمان چند مورد غارت فروشگاه‌های خرده‌فروشی نیز گزارش شد- جهش محسوسی داشته. خشونت خانگی نیز احتمالاً افزایش یافته است. البته داده‌ها در این زمینه پراکنده هستند، زیرا تنها بخش کوچکی از قربانیان گزارش می‌دهند که مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند، و نیز به این دلیل که ادارات پلیس هم در انتشار آمار و ارقام بسیار آهسته عمل می‌کنند. با این حال تحقیقات امیلی لسلی و رایلی ویلسون از دانشگاه بریگام یانگ نشان می‌دهد که تماس‌های مربوط به خشونت خانگی در ۱۴ شهر بزرگ از ماه مارس تا ماه مه به طور متوسط ۷.۵٪ درصد در قیاس با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

بنا بر این ‌گزارش به نظر می‌رسد آمار قتل نیز به نحوی نگران‌کننده در حال افزایش است. از ابتدای سال تاکنون قتل در شهرهای بزرگ حدود ۲۰٪ در مقایسه با میانگین مدت مشابه چهار سال گذشته افزایش یافته است.
شایان ذکر است که میزان قتل‌ها سال به سال متفاوت است و مطالعه مقطعی این آمار نمی‌تواند چندان معنادار باشد. اما به هر حال طبق این گزارش یکی از شهرهایی که در هفته‌های اخیر شاهد افزایش چشمگیر خشونت‌ها بوده، نیویورک است. کریس هرمان از کالج عدالت جنایی جان جی که سابق بر تین یکی از تحلیلگران پلیس نیویورک بود، می‌گوید این امر ممکن است تا حدی به این دلیل باشد که بسیاری از افسران پلیس که به طور معمول گشت‌های محلی را انجام می‌دادند، این روزها به منهتن اعزام شده‌اند- که یکی از محلات اصلی اعتراضات است. وی همچنین خاطرنشان می‌کند که کووید ۱۹ هم در این قضیه ممکن است نقش داشته باشد، چرا که زندان‌ها را خالی کرده و دادگاه‌ها را مجبور کرده بسیاری از زندانیان را آزاد کنند که در میان این آزادشده‌ها بسیاری از محکومین یا مجرمین منتظر محاکمه برای جرائم خشونت‌آمیز نیز وجود دارد که این هم می‌تواند یکی از دلایل افزایش جرایم باشد.

اصولا همه ساله با خنک شدن هوا و باز شدن مدارس که باعث می‌شود بسیاری از نوجوانان و جوانان سر کلاس‌های درس بنشینند، در ماه سپتامبر نرخ جرایم کاهش می‌یابد. اما امسال ممکن است این روند متفاوت باشد. بیشتر به این دلیل که بعید است امسال بسیاری از مدارس بازگشایی شوند و چون دادگاه‌ها هم تعطیل شده‌اند، طبیعتا متوقف کردن خشونت‌های گروهی و باندی برای دادستان‌ها سخت‌تر خواهد شد. مایکل لی‌پتری، رئیس بخش استراتژی‌های کنترل جرم در پلیس نیویورک می‌گوید که در یک سال اخیر جرایم مرتبط با تیراندازی گنگ‌ها و باندهای جوانان در شهر بیش از دو برابر شده است. و همان‌طور که جنسی لودویگ، مدیر جرم‌شناسی دانشگاه شیکاگو، می‌گوید رکود ناشی از کرونا تأثیر جدی بر امور مالی شهرداری‌ها خواهد گذاشت و این امر فشار بیشتری بر بودجه ادارات پلیس وارد خواهد کرد- که به نوبه خود می‌تواند آمار جرم و جنایت را بیشتر و بیشتر کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.