زمان انتشار : ۸ مرداد ,۱۳۹۹ | ساعت : 10:11 | کد خبر : 210833 |
,

حسن هانی‌زاده: احتمال استعفای کابینه نتانیاهو در آینده نزدیک/ گسست عمیقی بین یهودیان اراضی اشغالی و رژیم صهیونیستی به وجود آمده است

شفقنا آینده- یک کارشناس مسایل منطقه درباره پشت پرده تنش اسرائیل با لبنان می گوید: نتانیاهو بیش از پیش در موضع ضعف قرار گرفته است و سعی کرد مثل سابق با انتقال بحران های داخلی به آن سوی مرزهای فلسطین اشغالی این بحران را به نوعی مهار کند که با شکست مواجه شد.

رژیم صهیونیستی در شرایطی بحرانی به سر می برد

گسست عمیقی بین یهودیان اراضی اشغالی و رژیم اسرائیل به وجود آمده است

حسن هانی زاده در گفت وگو با خبرنگار شفقنا آینده در خصوص اینکه هدف اسرائیل از تحرکات اخیر خود در منطقه چیست؟ اظهار داشت: اتفاقاتی که اخیرا در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی رخ داده است، نشان می دهد رژیم صهیونیستی در شرایطی بحرانی به سر می برد. از مدتها پیش گسست عمیقی بین یهودیان اراضی اشغالی و این رژیم به وجود آمده است. دو مجموعه بزرگ یهودیان موسوم به سخاردین ها و پالاشت ها که طی سالهای اخیر از کشور های آسیای میانه و همچنین اتیوپی و آفریقا به این اراضی مهاجرت کرده اند به دلیل تبعیض بین یهودیان مهاجر آمریکایی و اروپایی با آنها، احساس تحقیر می کنند. بیشتر پست های کلیدی به مجموعه یهودیان اشکنازی تعلق دارد. این موضوع و گسترش ویروس کرونا و بیکاری صد هزار نفر از یهودیان اسرائیل و کاهش سطح درآمد ها موجب شده است در روزهای گذشته بیش از ۶۰۰ هزار نفر از یهودیان سخاردین و پالاشت ها در اسرائیل تظاهرات داشته باشند و خواهان برکناری نتانیاهو شوند. این تظاهرات به درگیری و خشونت کشیده شد، نتانیاهو بیش از پیش در موضع ضعف قرار گرفته است و سعی کرد مثل سابق با انتقال بحران های داخلی به آن سوی مرزهای فلسطین اشغالی این بحران را به نوعی مهار کند.

حرکت اسرائیل به سمت فروپاشی تدریجی

وی افزود: اخیرا رژیم صهیونیستی با اعزام یک تیپ پیاده مکانیزه در مرزهای لبنان و منطقه شبعا سعی کرد حزب الله را به عکس العملی شتاب زده وادار کند تا حمله گسترده ای بر علیه لبنان انجام بدهد ولی با هوشمندی رهبران حزب الله و خنثی شدن این حملات طرح نتانیاهو برای حمله گسترده به لبنان خنثی شود. به نظر می رسد این طرح شکست خورده و نتانیاهو نمی تواند بر این بحران که هر روز گسترده تر می شود مسلط شود. این نشان دهنده حرکت اسرائیل به سمت فروپاشی تدریجی است.

کابینه نتانیاهو بسیار شکننده است و امکان استعفای آن وجود دارد

احتمالا نتانیاهو نتواند تا پایان دوره دوام بیاورد

هانی زاده تصریح کرد: نتانیاهو و حزب لیکود در طول یک سال گذشته سه بار انتخابات زود هنگام کنست با پارلمان اسرائیل انجام دادند و در هر سه بار حزب لیکود با شکست مواجه شد و نتوانست اکثریت را به دست بیاورد و کابینه ای ائتلافی با شرکت حزب سفید و آبی تشکیل داد. این کابینه بسیار شکننده است و امکان استعفای آن وجود دارد از این رو وضعیت بنیامین نتانیاهو به دلیل فساد مالی و رشوه خواری و نداشتن اکثریت در کنست وضعیتی متزلزل است و احتمالا او نتواند تا پایان این دوره دوام بیاورد.

با پیروزی بایدن حزب لیکود از صحنه سیاسی اسرائیل خارج خواهد شد

این کارشناس منطقه در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب مجدد آقای ترامپ می تواند به تقویت دولت نتانیاهو بینجامد؟ گفت: بله این سوال کاملا دقیق است. همه چیز به انتخاب مجدد ترامپ بستگی دارد. اگر او رییس جمهور بعدی باشد قطعا جایگاه رهبران افراطی رژیم صهیونیستی تقویت و تثبیت خواهد شد و موضوع معامله قرن و الحاق کرانه غربی مجددا در دستور کار او قرار می گیرد از این رو امروز در مرحله ای خاکستری به سر می برند و در انتظار نتایج انتخابات هستند. قطعا با پیروزی بایدن حزب لیکود از صحنه سیاسی اسرائیل خارج خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.