زمان انتشار : ۳ مرداد ,۱۳۹۹ | ساعت : 15:55 | کد خبر : 210740 |
, ,

احتمالا اقتصاد چین در سال جاری میلادی ۲ درصد رشد خواهد کرد

شفقنا آینده- اقتصاددانان پیش بینی می کنند که اقتصاد چین در سال جاری میلادی ۲ درصد رشد خواهد کرد که نشان دهنده روند آهسته اما پایدار بهبود اقتصادی از رکود تاریخی ثبت شده در سه ماهه اول است.

به گزارش شفقنا از تسنیم به نقل از بلومبرگ، براساس یک نظرسنجی صورت گرفته از اقتصاددانان، اقتصاد چین در سال جاری میلادی ۲ درصد رشد خواهد کرد که نشان دهنده روند آهسته اما پایدار بهبود اقتصادی از رکود تاریخی ثبت شده در سه ماهه اول است.

رشد اقتصادی در سه ماهه جاری (سه ماهه سوم) ۵.۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش خواهد یافت و سریع تر از رشد ۳.۲ درصدی در سه ماهه منتهی به ژوئن خواهد بود.

این نظرسنجی از ۶۷ اقتصاددان یک هفته بعد از آن صورت گرفت که داده های اقتصادی چین در سه ماهه دوم، بهبودی سریعتر از حد انتظار را نشان داد.

اقتصاد چین در سه ماهه دوم به رشد خود بازگشت و این امر نشان دهنده نقطه عطف مهمی در مبارزه جهانی برای بهبودی اوضاع اقتصادی پس از تعطیلی کسب وکارها به علت شیوع ویروس کرونا بود.

با این حال، رشد اقتصادی امسال همچنان در پایین ترین سطح از دهه ۱۹۷۰ است.

آیدان یائو، اقتصاددان ارشد موسسه مدیران سرمایه گذاری AXA در این نظر سنجی گفت: حرکت قوی در اقتصاد داخلی (چین) همراه با باد موافق بیرونی که از بهبود تقاضای جهانی ناشی می شود، زمینه را برای تسریع بیشتر رشد در نیمه دوم سال فراهم می کند.

شماری از بانک ها نیز پیش بینی های خود را به روز کرده اند و بانک یو بی اس در اوایل این هفته با اشاره به بهبود مصرف داخلی و سرمایه گذاری های قوی رشد ۲.۵ درصدی اقتصاد چین در سال ۲۰۲۰ را پیش بینی کرده است.

طبق این نظرسنجی احتمال وقوع رکود در طی ۱۲ ماه آینده ۲۰ درصد است که ماه گذشته حدود ۲۵ درصد بود.

انتهای پیام/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.