زمان انتشار : ۲۷ تیر ,۱۳۹۹ | ساعت : 16:52 | کد خبر : 210615 |
, ,

پیش‌بینی یک اقتصاددان از آینده دلار

شفقنا آینده- مرتضی عزتی، اقتصاددان می‌گوید: احتمالا بانک مرکزی اقدامات لازم را برای جلوگیری از رشد قیمت دلار انجام داده و خواهد داد و به نظر می‌رسد در یک سطح قیمت مشخصی، افزایش قیمت دلار متوقف شود و روند کاهش شود، بانک مرکزی این ظرفیت را دارد که با اجرای سیاست درست قیمت دلار را کاهش دهد.

وی ادامه می‌دهد: فشارهای خارجی به ویژه از سوی امریکا، در جهت این است که قیمت دلار افزایش پیدا کند، اما از سوی دیگر بانک مرکزی نیز این ظرفیت را دارد که اعمال قدرت کند و همراه با نهادهای دیگر حتی نهادهای خارج از دستگاه اجرایی، بتواند جلوی افزایش قیمت دلار را بگیرند.

عزتی می‌افزاید: عددهایی که برای قیمت دلار به ثبت می‌رسد و صعودی است، متناسب با ظرفیت اقتصادی ایران نیست و در سطح پایین‌تری قرار دارد؛ درحال‌حاضر عوامل دیگری از جمله فشارهای خارجی موجب کمبود عرضه ارز رشد فزاینده قیمت دلار شده است.

این کارشناس عنوان می‌کند: اینکه بانک مرکزی به صادرکنندگان فشار آورده که تا پایان تیر ماه، ارزهای خود را به سامانه نیما عرضه کنند می‌تواند بر کاهش نرخ دلار موثر باشد، همچنین اگر قرارداد و توافقنامه با چین بتواند به مرحله اجرا برسد می‌تواند به بهبود بازار ارز و در مجموع به تامین نیازهای ارزی کشور کمک کند.

منبع: تجارت نیوز

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.