زمان انتشار : ۲۱ تیر ,۱۳۹۹ | ساعت : 15:18 | کد خبر : 210513 |
, ,

آیا قیمت طلا ارزان می‌شود؟/ پیش‌بینی رئیس اتحادیه طلای تهران

شفقنا آینده- رئیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید: پیش‌بینی ما نسبت به قیمت طلا تا پایان هفته این است که چنانچه کاهش قیمت دلار و انس جهانی ادامه‌دار باشد قیمت طلا در بازار داخل نیز ارزان می‌شود.
 قیمت انس جهانی و دلار بر اساس شبکه اطلاع‌رسانی طلا روند نزولی دارد. این در حالی است که قیمت طلا در بازار داخل به دلیل افزایش حجم تقاضا مدام در حال نوسان است.

طبق آخرین برآورد‌ها در هفته اخیر بازدهی بازار‌ها این گونه بود: بورس مثبت ۸٫۷ درصد، سکه مثبت ۱۶ درصد، طلا مثبت ۸٫۷ درصد و دلار ۱۷٫۱ درصد. حال آیا با کاهش قیمت دلار و انس جهانی قیمت طلا در بازار‌های داخلی ارزان می‌شود؟

در همین حال رئیس اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا تا پایان هفته ارزان می‌شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: هر چند که قیمت انس جهانی طلا و قیمت دلار در بازار روند کاهشی دارد، اما قیمت طلا روند صعودی خود را حفظ کرده است، علت این موضوع افزایش حجم تقاضا در بازار است. به هر حال این روز‌ها تقاضا برای خرید طلا بالا گرفته و همین مساله در قیمت طلا اثرگذار است.

ابراهیم محمدولی افزود: عدم واکنش قیمت طلا نسبت به کاهش قیمت دلار و انس جهانی نشان می‌دهد عرضه طلا در بازار کمتر از میزان تقاضاست. پیش‌بینی ما نسبت به قیمت طلا تا پایان هفته این است که چنانچه کاهش قیمت دلار و انس جهانی ادامه‌دار باشد قیمت طلا در بازار داخل نیز ارزان می‌شود.

او با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: اکنون تقاضا برای خرید سکه و طلای آب شده زیاد است. پیشنهاد ما به مردم این است مصنوعات طلا را خریداری کنند، افراد با خرید مصنوعات طلا در آینده ضرر نخواهند کرد.

محمدولی گفت: سکه طرح جدید با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرد که امروز حباب سکه به ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد. نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین ربع سکه نیز با قیمت سه میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه گرمی با یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

منبع: تجارت نیوز
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.