زمان انتشار : ۱ تیر ,۱۳۹۹ | ساعت : 17:11 | کد خبر : 210142 |
, ,

افزایش شانس پیروزی بایدن در انتخابات

شفقنا آینده- بر اساس آخرین نظرسنجی ها درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جو بایدن در برخی ایالت ها از دونالد ترامپ پیش است.

به گزارش شفقنا از خبرگزاری صدا و سیما، نشریه آمریکایی نیوزویک در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم برندان کول نوشت: براساس پیش بینی‌ها شانس پیروزی جو بایدن در برابر دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آتی ۸۶ درصد برآورد می‌شود.

براساس مدلی که اکونومیست تهیه می‌کند و هر روز بروز رسانی می‌شود و نتایج نظرسنجی‌های ایالتی و ملی همچنین شاخص‌های اقتصادی در آن لحاظ می‌شود، در ۱۹ ژوئن شانس بایدن برای پیروزی در انتخابات ماه نوامبر ۸۶ درصد بیشتر از ترامپ بوده است. نتایج نظرسنجی‌های چند ایالت چرخشی کلیدی هم از پیشتازی بایدن حکایت دارد.

از طرف دیگر اکنون شانس پیروزی ترامپ تنها ۱۳ درصد است که در مقایسه با ۱۴ مارس بسیار کاهش یافته است. بر اساس این مدل شانس پیروزی ترامپ در آن زمان ۵۱ درصد و شانس پیروزی بایدن ۴۸ درصد برآورد شده بود.

این مدل همچنین پیش بینی می‌کند که بایدن ۵۴ درصد از رای مردمی را به خود اختصاص خواهد داد. این رقم برای ترامپ ۴۶ درصد خواهد بود.
با وجود آنکه در سال ۲۰۱۶ ترامپ آرای مردمی را از دست داد، اما در انتخابات به پیروزی رسید، از آن مهمتر نتایج نظرسنجی نشان می‌ دهد که بایدن احتمالا ۳۳۹ رای الکترال را به دست خواهد آورد درحالیکه آرای ترامپ ۱۹۹ رای خواهد بود که اختلاف زیادی محسوب می‌شود.

نتایج نظرسنجی ملی دانشگاه کوئینیپیاک نیز نشان می‌دهد که بایدن با هشت درصد اختلاف یعنی ۴۹ درصد در برابر ۴۱ درصد، از ترامپ جلو افتاده است.
[ایالت چرخشی یا خاکستری به ایالتی گفته می‌شود که هیچ‌کدام از دو حزب اصلی و نامزد‌های آنان پشتیبانی قاطعی در آن ایالت ندارند تا بتوانند به آرای مجمع گزینندگان آن ایالت اتکا کنند. این ایالت‌ها به شدت مورد توجه کمپین‌های انتخاباتی هستند، زیرا که پیروزی در این ایالت‌ها باعث پیروزی در انتخابات می‌شود.]

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.