زمان انتشار : ۱۶ اسفند ,۱۳۹۸ | ساعت : 12:28 | کد خبر : 208461 |
, ,

کرونا رشد اقتصاد جهان را تا ۰.۴ درصد کاهش می‌دهد

شفقنا آینده- بانک توسعه آسیا اعلام کرد شیوع ویروس کرونا می تواند تولید ناخالص داخلی جهان را ۰.۱ تا ۰.۴ درصد پایین بیاورد و پیش بینی می شود اقتصاد جهان بین ۷۷ تا ۳۴۷ میلیارد دلار از این شرایط خسارت ببیند.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، بانک توسعه آسیایی اعلام کرد شیوع ویروس کرونا می‌تواند رشد اقتصاد جهان را در کشورهای در حال توسعه آسیا و در سراسر جهان در سال جاری میلادی پایین بیاورد.

بیش از ۳۲۰۰ نفر در سراسر دنیا جان خود را از این بیماری تنفسی از دست داده‌اند، به بازارهای مالی آسیب وارد شده و اقتصاد ها ویران شده اند.

این بانک که مقر آن در مانیل است اعلام کرد شیوع این ویروس می تواند تولید ناخالص داخلی جهان را ۰.۱ تا ۰.۴ درصد پایین بیاورد و پیش بینی می شود اقتصاد جهان بین ۷۷ تا ۳۴۷ میلیارد دلار از این شرایط خسارت ببیند.

بانک توسعه آسیا در تحقیقی که بهترین و بدترین شرایط را پیش بینی می کند، اعلام کرد رشد اقتصادی در چین و کشورهای در حال توسعه آسیا ۰.۳ تا ۱.۷ درصد کاهش خواهد یافت و اگر چین را از مجموعه این کشورها خارج‌ کنیم، کاهش رشد اقتصادی برابر با ۰.۲ تا ۰.۵ درصد خواهد بود.

این بانک اعلام کرد شیوع ویروس کرونا می تواند باعث افت شدید تقاضای داخلی، کاهش سفرهای توریستی و تجاری، به هم ریختن تجارت و روابط تولید، اختلال در عرضه و آسیب دیدن رشد اقتصادی در کشورهای در حال توسعه آسیا شود.

کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت گسترش این ویروس جدید در سراسر جهان امید برای رشد قوی اقتصادی را در سال جاری میلادی کاهش داده و رشد تولید در جهان را به پایین‌ترین حد از بحران مالی ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ رسانده است.

بانک جهانی هم اعلام کرد ۱۲ میلیارد دلار منابع مالی برای کمک به کشورهای در حال توسعه در جهت بهبود خدمات بهداشتی، مقابله با بیماری و دسترسی به تجهیزات بهداشتی در نظر گرفته است.

انتهای پیام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.