زمان انتشار : ۵ بهمن ,۱۳۹۸ | ساعت : 11:45 | کد خبر : 207712 |
,

اکرمی: انتخابات ما بیشتر فصلی و موجی است/ شورای نگهبان از داوطلبین آزمون بگیرد

شفقنا آینده- یک عضو جامعه روحانیت مبارز در خصوص پیش بینی خود از انتخابات مجلس گفت: بطور طبیعی گرفتار انتخاباتی فصلی هستیم باید مشکل کشور با احزای قوی و قدرتمند در طول سال حل شود و داوطلبان فله ای به میدان نیایند و افراد فله ای انتخاب نشوند نکته دوم این است که در شهرستان هایی که فقط یک نماینده خواهد داشت اصولگرا و اصلاح طلب و … جایگاهی ندارد و رقابت محلی است و توجه به جناح بندی وجود ندارد.

سید رضا اکرمی، در گفت وگو با خبرنگار شفقنا آینده در مورد اینکه با توجه به تایید صلاحیت برخی از افراد توسط هیات های نظارت درباره کلیت انتخابات چه نظری دارید؟ اظهار داشت: به عقیده من باید تا بهمن ماه صبر کنید تا اسامی کامل کل رد صلاحیت شده ها مشخص شود سپس بگوییم چه کسانی در میدان مانده اند چون در حال حاضر فرصت اعتراض وجود دارد و نتیجه نهایی مشخص نیست.

انتخابات ما بیشتر فصلی و موجی است

باید مشکل انتخابات با احزای قوی و قدرتمند در طول سال حل شود و داوطلبان فله ای به میدان نیایند

جناح ها در کشور ما بیشتر از عمل، حرف دارند

وی افزود: ما احزابی قوی که در طول سال کار کنند و افراد عضو آنها باشند و شناخته شوند نداریم و انتخابات ما بیشتر فصلی و موجی است. می گویند بیایید و ۱۶ هزار نفر می آیند و هیات اجرایی ۱۰۰۰ نفر را رد می کند و ۱۵هزار نفر باقی می مانند ۱۰ هزار نفر هم توسط شورای نگهبان رد می شوند و ۵ هزار نفر باقی می ماند تا نتیجه مشخص شود و بطور طبیعی گرفتار انتخاباتی فصلی هستیم، باید مشکل انتخابات با احزای قوی و قدرتمند در طول سال حل شود و داوطلبان فله ای به میدان نیایند و افراد فله ای انتخاب نشوند. نکته دوم این است که در شهرستان هایی که فقط یک نماینده خواهد داشت اصولگرا و اصلاح طلب و … جایگاهی ندارد و رقابت محلی است و توجه به جناح بندی وجود ندارد.

اگر شورای نگهبان امتحانی کتبی و شفاهی می گرفت متوجه می شدیم چه کسی از قانون اساسی مطلع است

وی تصریح کرد: مساله لیست و این عناوین در تهران و شهرهای بزرگ و حوزه های چند کاندیدی مطرح است. این جناح ها در کشور ما بیشتر از عمل حرف دارند. بیشتر توصیه ما باید به مردم باشد تا افرادی موجه و قانون دان را انتخاب کنند. اگر شورای نگهبان از ۵ هزار نفر باقیمانده امتحانی کتبی و شفاهی می گرفت متوجه می شدیم چه کسی از قانون اساسی مطلع است و چه کسانی آیین نامه مجلس را می داند در این صورت انتخابات معقول می شد. همانطور که برای شورای نگهبان کم داوطلب هم آزمونی گرفته می شود.

انتهای پیام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.