زمان انتشار : ۸ دی ,۱۳۹۸ | ساعت : 11:52 | کد خبر : 207260 |
, ,

شرایط نامطلوب دونالد ترامپ در افکار عمومی آمریکا

شفقنا آینده- نظرسنجی‌های انتخاباتی در آمریکا شرایط نامطلوب دونالد ترامپ را در افکار عمومی این کشور به خوبی آشکار می‌کنند.

موقعیت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، در افکار عمومی در پی افشاگری یک مقام اطلاعاتی این کشور در مورد تماس تلفنی جنجالی وی با «ولادیمیر زلانسکی»، رئیس جمهور اوکراین، به شدت وخیم شده است.
تماس تلفنی ترامپ با همتای اوکراینی‎اش که سبب استیضاح وی در مجلس نمایندگان آمریکا شده و ترامپ را به عنوان سومین رئیس جمهور استیضاح شده به مجلس سنا روانه کرد، نقش مهمی در تحولات این کشور داشته است.

*حمایت افکار عمومی آمریکا از برکناری ترامپ

براساس نظرسنجی مشترک «اکونومیست» و «یوگاو» در مورد حمایت افکار عمومی آمریکا از برکناری ترامپ پس از رسوایی «اوکراین گیت»، نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از مردم این کشور خواهان عزل چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا هستند.
در نظرسنجی مذکور که در روز‌های ۲۲ تا ۲۴ دسامبر (یک تا سه دی) انجام شد، ۴۷ درصد خواهان عزل ترامپ از سمت ریاست جمهوری بودند؛ این در حالی است که ۴۴ درصد با برکناری وی مخالفت کردند.
در نظرسنجی مشترک «پولیتیکو» و «مورنینگ کانسولت» نیز که در روز‌های ۱۹ و ۲۰ دسامبر (۲۸ و ۲۹ آذر) انجام شد، ۵۱ درصد از عزل ترامپ حمایت و ۴۲ درصد با برکناری او مخالفت کردند.

*سیر نزولی محبوبیت ترامپ در افکار عمومی

نظرسنجی مشترک اکونومیست و یوگاو همچنین نشان داد که ۵۵ درصد افکار عمومی آمریکا، ترامپ را فردی نامحبوب می‌دانند.

*عقب ماندن ترامپ از رقبای دموکرات

براساس نظرسنجی «سی‌ان‌ان» که در روز ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر) منتشر شد، «جو بایدن»، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و رقیب اصلی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، موفق شد در رقابت با ترامپ ۴۹ درصد آرا را از آن خود کند.
ترامپ در برابر بایدن، «برنی سندرز»، سناتور «ورمونت» و «الیزابت وارن»، سناتور ماساچوست ۴۴، ۴۵ و ۴۷ درصد آرا را کسب کرد. سندرز با ۴۹ درصد و وارن با ۴۷ درصد توانستند از ترامپ پیشی بگیرند.
ترامپ در نظرسنجی موسسه «امرسون» که در روز ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) نیز منتشر شده بود با اختلاف ۴، ۴ و ۲ درصدی به ترتیب از بایدن، سندرز و وارن عقب مانده بود.

*تداوم نارضایتی از عملکرد ترامپ

موضوع عملکرد ترامپ در زمینه‌های اقتصادی، سیاست خارجی، کنگره و … از موضوع‌های مهم نظرسنجی در آمریکا هستند.
براساس نظرسنجی «راسموسن ریپورت»، ۵۳ درصد مردم مریکا از عملکرد ترامپ ناراضی هستند.
در این نظرسنجی که در بازه زمانی ۲۳ تا ۲۶ دسامبر (۲ تا ۵ دی) انجام شد، ۴۶ درصد افکار عمومی از عملکرد ترامپ ابراز رضایت کردند.
نظرسنجی مشترک اکونومیست و یوگاو نیز از نارضایتی ۵۴ درصدی افکار عمومی از عملکرد ترامپ حکایت دارد.
میزان نارضایتی از عملکرد ترامپ در روز‌های اخیر در روندی صعودی قرار گرفته است.

*پیشتازی بایدن در جمع نامزد‌های دموکرات ریاست جمهوری

آخرین نظرسنجی‌های انجام شده در مورد موقعیت بایدن در میان همقطاران دموکراتش نشان می‌دهد که معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا نسبت به سایر هم حزبی‌های خود از شانس بالاتری برای پیروزی برخوردار است.
انتهای پیام/
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.