زمان انتشار : ۷ خرداد ,۱۳۹۵ | ساعت : 09:00 | کد خبر : 1743 |
,

مردم آمریکا «پوتین» را بیشتر از کلینتون و ترامپ دوست دارند: یک نظرسنجی جدید نشان داد

 شفقنا نظرسنجی- نتایج یک نظرسنجی که روز سه شنبه منتشر شد نشان می دهد که آمریکایی ها ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه را بیشتر از هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، کاندیداهای ریاست جمهوری کشور خود، دوست دارند.

IMG15173342

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، این نظرسنجی که از سوی وال استریت ژورنال و ان.بی.سی نیوز انجام شده، نشان می دهد ولادیمیر پوتین در میان ۳۸ درصد پاسخ دهندگان که مردم آمریکا هستند، نامحبوب است. درحالیکه هیلاری کلینتون در نگاه ۴۱ درصد و دونالد ترامپ در میان ۴۴ درصد این افراد نامحبوب هستند.

این نظرسنجی پیش بینی می کند که رای دهندگان آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به جای اینکه برای حمایت از کاندیدای حزب سیاسی مورد علاقه خود رای دهند، در حال برنامه ریزی برای انداختن آراء سلبی به صندوق ها هستند تا از رسیدن کاندیدای نامحبوب خود به ریاست جمهوری جلوگیری کنند. این اتفاقی است که در طی چند دهه اخیر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سابقه نداشته است.

نکته قابل توجه دیگر اینکه محبوبیت ترامپ از زمانی که احتمال کاندیداتوری نهایی وی اعلام شده در حزب جمهوری خواه افزایش یافته است و در مدت یک ماه، از آپریل تا می، امتیاز مثبت وی در مقابل امتیاز منفی اش به طور قابل ملاحظه ای ۳۳ درصد افزایش یافته است. لیکن نرخ محبوبیت کلینتون در این دوره تنها یک درصد افزایش یافته و از ۴۲ به ۴۳ درصد رسیده است.

این درحالیست که پوتین معمولا در میان رای دهندگان روس از نرخ بالایی از محبوبیت برخوردار است. نرخ مجبوبیت وی بعد از اینکه نیروهای روسیه به کریمه پیوستند به عدد خیره کننده ۸۹ درصد رسید. با این حال بر اساس یک نظرسنجی جدید میزان اعتماد مردم روسیه به ولادیمیر پوتین در سال ۲۰۱۶ به ۷۳ درصد کاهش یافته است.

منبع: Daily Caller

ترجمه: شفقنا نظرسنجی

انتهای پیام  

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.