زمان انتشار : ۲ خرداد ,۱۳۹۵ | ساعت : 12:41 | کد خبر : 1690 |
,

سی ان ان: نظرسنجی ها نشان می دهد ترامپ و کلینتون محبوب نیستند

شفقنا نظرسنجی- شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد با وجود پیشتازی دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون دو نامزد ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا از دو حزب جمهوریخواه و دمکرات، با این وجود و بنابر نظرسنجی های جدید ترامپ و کلینتون هردو نامحبوب هستند.

pic-44152-1453272985

به گزارش شفقنا از ایرنا، سی ان ان روز شنبه از مبدا واشنگتن گزارش داد: بنابر نظرسنجی مشترک نشریه آمریکایی نیویورک تایمز و شبکه ‘سی.بی.اس’ (CBS) نزدیک به دو سوم از رای دهندگان ثبت نام شده یعنی ۶۴درصد؛ در پاسخ به این پرسش که آیا ترامپ و کلینتون ‘صادق و قابل اعتماد’ هستند، پاسخ ‘نه’ داده اند.

همچنین دوسوم رای دهندگان گفته اند که ارزش های مورد نظر آنها با ترامپ همخوان نیست و ۳۷درصد چنین نظری در مورد کلینتون دارند.
۷۰ درصد رای دهندگان شرکت کننده در این نظرسنجی ترامپ را فاقد خلق و خویی صحیح می دانند و ۵۲درصد نیز همین نظر را برای نامزد پیشتاز دمکرات ها ارائه کرده اند.

سی ان ان افزود: ۵۵درصد رای دهنده هایی که برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده اند نظر مطلوبی درمورد ترامپ و ۵۲درصد نیز نظر مطلوبی نسبت به هیلاری کلینتون ندارند.

این نظر سنجی از طریق تماس تلفنی با یک هزار و ۱۰۹ رای دهنده ثبت نام شده آمریکایی در روزهای ۱۳ تا ۱۷ ماه مه (۲۴تا ۲۸ اردیبهشت ماه) با خطای سه درصد انجام شده است.

هیلاری کلینتون نامزد ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا از حزب دمکرات تاکنون در انتخابات مقدماتی درون حزبی در ۲۷ ایالت پیروز شده و با کسب دوهزار و ۲۷۷ آرا نمایندگان (Delegates) از رقیب هم حزبی خود ‘برنی سندرز’ پیشتاز است.

در اردوگاه جمهوریخواهان نیز دونالد ترامپ پس از کناره گیری ‘تدکروز’ و ‘جان کیسیک’ از ادامه رقابت ها، تنها نامزد باقیمانده این حزب در رقابت های درون حزبی به شمار می رود.

ترامپ تاکنون توانسته است در ۳۳ ایالت و قلمرو آمریکا پیروز شود و هزار و ۹۸ آرا نمایندگان را به دست آورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آبان ماه امسال برگزار می شود.

انتهای پیام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.