زمان انتشار : ۴ اسفند ,۱۳۹۴ | ساعت : 12:45 | کد خبر : 989 |

کاهش علاقه مردم آمریکا به اسرائیل و افزایش علاقه آن‌ها به ایران

شفقنا نظرسنجی- گرانت اسمیت در در رسانه آمریکایی آنتی‌وار نوشت: درصد طرفداران اسرائیل در کشور آمریکا با وجود فشارهای شدید رسانه‌ای و تحرکات لابی اسرائیلی، ۱۶% کاهش یافته و طبق نظرسنجی‌های انجام شده، در حال حاضر نزدیک به یک چهارم مردم آمریکا طرفدار و دوستدار فلسطین هستند.

mirzaee20121101090932560

به گزارش شفقنا از خبرگزاری حوزه، گرانت اسمیت نویسنده کتاب «اسرائیل بزرگ: تحرکات لابی اسرائیل در آمریکا» و مدیر موسسه تحقیقات در سیاست خاورمیانه در واشنگتن در مقاله‌ای تحلیلی در رسانه آمریکایی آنتی‌وار نوشت:

درصد طرفداران اسرائیل در کشور آمریکا با وجود فشارهای شدید رسانه‌ای و تحرکات لابی اسرائیلی، ۱۶% کاهش یافته و طبق نظرسنجی‌های انجام شده، در حال حاضر نزدیک به یک چهارم مردم آمریکا طرفدار و دوستدار فلسطین هستند. این نظرسنجی‌ها همچنین نشان می‌دهد که علاقه جمعیت بالغ در آمریکا به ایران ۱۶% افزایش داشته است.

آمارهای ارائه شده در این مقاله، نتایج بدست آمده از نظرسنجی‌های انجام شده توسط موسسه تحقیقات در سیاست‌ خاورمیانه است که توسط سرورهای گوگل در روزهای ۱۹-۲۰ فوریه انجام گرفته است. سئوال پرسیده شده در نظرسنجی‌ها این بود: نظر کلی شما راجع به (کشور مربوطه) چیست؟ پاسخ دهندگان می‌توانستند عقاید و نظرات شخصی خود را نیز درج نمایند.

به علاوه نتایج آمارهای بدست آمده از نظرسنجی‌های سال‌های اخیر نشان می‌دهد که چنین نفرتی نسبت به اسرائیل از سال ۲۰۰۴ و جنایات ارتش صهیونیستی علیه مردم غزه در آن زمان، به بعد بی‌سابقه بوده است. به علاوه در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تلاش‌های زیادی برای برهم زدن پیمان هسته‌ای ایران نمود و افشای اخبار محرمانه نشان داد که سازمان‌های طرفدار اسرائیل در آمریکا تلاش دارند تا جلوی بستن قرارداد هسته‌ای با ایران را گرفته و همین امر یکی از دلایل کاهش علاقه مردم آمریکا به اسرائیل در نظرسنجی‌ها عنوان شده است.

کاهش علاقه مردم آمریکا به اسرائیل و افزایش علاقه آن‌ها به ایران

ارتباط مقامات آمریکا با سران صهیونیستی، وجهه آنها را مخدوش می کند

در این میان، سازمان‌های طرفدار اسرائیل در آمریکا در کنار نخست وزیر رژیم صهیونیستی ایستاده و از آن حمایت کرده و همین امر نیز باعث صدمه خوردن وجهه آن‌ها در جامعه و مردم آمریکا شد. این درحالی بود که ایران با عادی سازی روابط اقتصادی و تجاری و فرهنگی با بسیاری کشورها در سرتاسر جهان، علاقه ۴۲ درصدی مردم آمریکا را نیز به خود اختصاص داده است. تمامی این تحولات در شرایطی اتفاق افتاد که اکثریت سازمان‌های اطلاعاتی غربی پیش از این گفته بودند که انرژی هسته‌ای ایران صلح آمیز بوده و تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود، اما رسانه‌های غربی سعی داشتند بر روی این حقیقت آشکار سرپوش بگذارند.

نظرسنجی‌ها همچنین نشان داد که علاقه مردم آمریکا به فلسطین ۱۷ تا ۲۴ درصد افزایش داشته است. کارشناسان گسترش رسانه‌های فلسطینی و رساندن صدای مردم فلسطین به گوش جهانیان و پوشش خبری روایت فلسطینیان از اشغال اسرائیل، همچنین آغاز جنبش‌های صلح طلبانه  بایکوت اسرائیل در سرتاسر جهان  را از دلایل افزایش علاقه و طرفداری مردم سرزمین‌های  غربی به فلسطین عنوان کرده‌اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.